ویژه 9 دی / 19

۹ دی، ضربه مهلک مردم به پیکر نیمه جان فتنه گران/ مطالبات مردم در ۹ دی ۸۸ چه بود؟ + تصاویر

بصیر، بعد از انتخابات سال ۸۸ بود که نامزدهای معترض به نتیجه، مخالفت خود را با آرای اعلام شده اعلام کردند و بنابراین شد که طبق قانون با حضور نمایندگان کاندیداهای معترض، بار دیگر به صورت تصادفی چند صندوق از سراسر کشور انتخاب شده و شمارش شوند تا در صورت مغایرت با آرای اعلام شده، بار دیگر شمارش تمام صندوق ها از سر گرفته شود. اما از آنجایی که هدف از مخالفت با نتیجه اعلام شده چیز دیگری بود، اتاق فکر گسترده ای در داخل و خارج از کشور برای طرح ریزی یک فتنه بزرگ تشکیل شد.

 

فتنه طراحی شده نیز آغاز شد و در ابتدا بارها و بارها مقام معظم رهبری از دست داشتن عوامل خارجی در ایجاد آشوب در داخل کشور هشدار دادند اما گوش فتنه گران به این رهنمودها نیز بدهکار نبود و همچنان بر طبلی توخالی می کوبیدند. رافت نظام جمهوری اسلامی نیز همچنان شامل حال فتنه گران و ۲ نامزد انتخابات که دیگر آن روزها به سران فتنه در چشم مردم تبدیل شده بودند، می شد. اما تحرکات آشوبگرانه ادامه داشت و در روز قدس سال ۸۸، شعارها و باورهای مردم کشور در خصوص فلسطین اشغالی نیز مورد هجمه قرار گرفت. حالا دیگر فتنه وارد فاز جدیدی شده بود و این بار همان اتاق فکر خارجی قصد داشت تا از طریق عوامل داخلی دست روی باورها و اعتقادات مردم بگذارد. تاجایی که در روز شانزدهم آذرماه، همان هایی که دم از خط امام و یاری رهبر کبیر انقلاب می زدند، در قبال تصاویر پاره شده امام خمینی(ره) در دانشگاه تهران نیز سکوت کردند تا مشخص شود سران فتنه نیز چندان از بازی به وجود آمده ناراضی نیستند.

 

چند روز بعد اما مردم ایران خود را برای عاشورای حسینی آماده می کردند. در مقابل اما سرویس های جاسوسی غرب، سران فتنه و آشوبگران داخلی در حال طرح ریزی برنامه برای روز عاشورا بودند. سرانجام نیز در چهارمین روز از دی ماه سال ۸۸ فتنه روز عاشورا به وقوع پیوست و اردوکشی خیابانی، کف  و سوت زدن در خیابان و آتش زدن پرچم های عزاداری از سوی فتنه گران خشم ملت را برافروخت.

 

۹ دی، ضربه مهلک ملت به جان فتنه گران

 

گستاخی آشوبگران در روز عاشورا اما بی پاسخ نماند و چند روز بعد و در نهمین روز از دی ماه سال ۸۸، راهپیمایی و تجمع میلیونی مردم در تهران ضربه مهلکی را به جان فتنه گران انداخت تا حجت بر آتش افروزان بر اعتقادات مردم تمام شود.

 

مردم کشور در شرایطی در ۹ دی ماه ۸۸ به صورت خودجوش به خیابان ها آمدند که از شعارهایشان معلوم و مشخص بود که خواستار محاکمه سران فتنه هستند. تظاهرات عظیم ملت ایران برای محکومیت حرمت‌شکنی در عاشورای حسینی در حالی روز ۹ دی ۸۸ بود که ۱۷ استان این مراسم را یک روز زود‌تر برگزار کردند.

 

جمعیت پرشور شعاردهنده تا حدی بود که از نخستین ساعات بعدازظهر ۹دی ۸۸ مسیرهای منتهی به میدان انقلاب همچنین خود میدان انقلاب مملو از جمعیت شده بودو تردد راهپیمایان را به سختی میسر می ساخت. میلیون ها عاشق ابا عبدالله الحسین(ع) با تجمع در مسیرهای اعلام شده و خیابان های منتهی به مسیرها ضمن تجدید پیمان با رهبر انقلاب،مرگ فتنه گران و بدخواهان نظام و همچنین بصیرت برای خواص را فریادزدند.

 

مردم استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، همدان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، مرکزی، سمنان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران با حضور حماسی خود از اهانت‌کنندگان به باورهای اسلامی ابراز انزجار کردند. راهپیمایان با سردادن شعارهای مرگ برمنافق، مرگ بر امریکا، مرگ بر انگلیس، حسین حسین شعارماست شهادت افتخار ماست، خشم و انزجار خود را از هتاکان به حریم اباعبدالله الحسین‌ (ع) در روز عاشورا اعلام و از اصل ولایت فقیه حمایت کردند. جمعیت راهپیمایی بزرگ عاشورائیان در این دو روز نیز بیش از ۴۰ میلیون نفر تخمین زده شده تا به یک حماسه در تاریخ جمهوری اسلامی تبدیل شود.

 

مردم چه شعارهایی سر دادند؟

 

مردم انقلابی کشورمان با شعارهایی نظیر «اینهمه لشکرآمده،به عشق رهبرآمده»،«مرگ بر ضد ولایت فقیه»،«خامنه ای خمینی دیگر است،ولایتش ولایت حیدر است»،«سبز فقط سبز علی،لعنت به سبز موسوی»،«وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد،ارتش عالم نتواند که جوابم دهد»،این حماسه پرشور را تاریخی کردند.

 

قالب شعارهای مردم در این راهپیمایی ها، شعار علیه موسوی و کروبی و ذکر ویاد ابی عبدالله الحسین علیه السلام است. تظاهرات کنندگان شعار می دهند: ” کروبی بی سواد، عامل دست موساد” ،”سران فتنه سبز اعدام باید گردند”، “خواص بی بصیرت خجالت خجالت”، “مرگ بر منافق”، “مرگ بر ضد ولایت فقیه”، “خون حسین می جوشد، بسیجی می خروشد”، “موسوی کروبی مرگ به نیرنگتان، خون جوانان ما می چکد از چنگتان”، “موسوی کروبی این آخرین هشدار است”، ” سفارت موسوی تعطیل باید گردد، سفیر روباه پیر اخراج بایید گردد”، ” بی بی سی ساکت باش”، لانه روباه پیر تسخیر باید گردد” ، ” مرگ بر انگلیس”، “بی بی سی بی حیا،دوربینرا بردار بیا”.

 

 

 

 

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا