گل‌محمدی: کاشانی‌ نخواست‌ نظراتم را بشنود

بصیر، یحیی گل‌محمدی بعد از آنکه تیمش به‌ یکباره اوج گرفت و به فینال جام حذفی رسید، حالا درصدد تقویت ذوب‌آهن برای نیم‌فصل دوم است. این درحالی است که چند تیم لیگ برتری بازیکنان کلیدی ذوب‌آهن را می‌خواهند، ولی گل‌محمدی حاضر به از دست دادن آنها نیست.

گل‌محمدی درمورد شرایط این تیم و مسائل مختلف دیگر به سؤالات پاسخ می‌دهد.

ابتدا در مورد وضعیت محسن مسلمان صحبت کنید. آیا جدایی او قطعی شده است؟

در مورد مسلمان زیاد صحبت کردیم. او چند پیشنهاد خوب دارد و باشگاه درحال بررسی پیشنهادها است تا در نهایت بهترین تصمیم گرفته شود.

چرا حضور آندرانیک تیموریان در ذوب‌آهن منتفی شد؟

دو مسئله وجود داشت، اول اینکه بحث مالی این انتقال سنگین بود، در ضمن تیموریان از بازی در فینال جام حذفی محروم بود و اگر به ذوب‌آهن می‌آمد نمی‌توانستیم از او در دیدار فینال برابر نفت تهران استفاده کنیم.

فکر نمی‌کنید حق ذوب‌آهن بود که در تیم ملی نماینده داشته باشد؟

از تیم ما دو سه نفر لیاقت داشتند که به تیم ملی برسند، ولی اینطور نشد. متأسفانه حق آنها خورده شد، ولی باید به تصمیم کادر فنی احترام گذاشت.

کی‌روش در مصاحبه‌هایش بارها تأکید کرد که درهای تیم ملی به روی همه باز است. به نظر شما بعضی از بازیکنان شایسته پشت خط تیم ملی جا نماندند؟

من نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم. تیم ملی نیاز به آرامش دارد و ترجیح می‌دهم درمورد جزئیات حرف نزنم. امیدوارم تیم ملی با قهرمانی برگردد، ولی صادقانه می‌گویم که به لیست تیم ملی انتقاد دارم. باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کنم.

چه موضوعی؟

من در مورد اینکه از پرسپولیس بازیکنی به تیم ملی دعوت نشد صحبت کردم که گویا سوءتفاهمی به‌ وجود آمده بود. پرسپولیس بازیکنان شایسته‌ای مثل محمد نوری، طارمی و خانزاده دارد که می‌توانند در تیم ملی باشند. از اینکه پرسپولیس در تیم ملی نماینده‌ای ندارد، ناراحت هستم.

به نظر شما ایران در جام ملت‌ها شانس قهرمانی دارد؟

تیم ملی در این بازی‌ها همیشه مدعی قهرمانی بوده و بقیه تیم‌ها روی ایران حساب باز می‌کنند. فکر می‌کنم اگر بازیکنان مثل جام جهانی اعتماد به‌ نفس بالایی داشته باشند، می‌توانیم جزو مدعیان قهرمانی باشیم.

به نظر شما با بازیکنانی که مشکل سربازی دارند و تخلف کرده‌اند چگونه باید برخورد کرد؟

من معتقدم نباید بازیکنان سرباز را از فوتبال دور کنند. بهترین جریمه برای آنها این است که دو سال بدون گرفتن دستمزد بازی کنند. شغل آنها فوتبال بازی کردن است و باید در فوتبال باشند. شما می‌بینید وقتی یک پزشک می‌خواهد به خدمت سربازی برود، در جایی از او استفاده می‌کنند که بتوانند از توانایی‌هایش بهره ببرند. دور کردن سربازها از فوتبال تصمیم خوبی نیست.

در مورد انتخاب محمد خاکپور به‌ عنوان سرمربی تیم امید آن هم در شرایطی که او سابقه‌ای در مربیگری ندارد، چه صحبتی دارید؟

من دوست ندارم درمورد تیم امید صحبت کنم اما باید صحبت‌های آقای کاشانی را اصلاح کنم. ایشان در برنامه ورزش و مردم گفتند که من جواب تلفن او را ندادم و علاقه‌ای نداشتم که سرمربی تیم امید شوم. در این مورد باید بگویم که هیچ تماسی از فدراسیون فوتبال با بنده و همچنین باشگاه ذوب‌آهن صورت نگرفت. برای مربیگری در تیم امید چراغ سبز نشان دادم، ولی آقای کاشانی تلاش نکرد نظرات مرا گوش کند. این حرف درست نیست که من تمایلی نداشتم سرمربی تیم امید شوم. از همان روز اول گزینه ایشان کرانچار بود و بعد از اینکه حضور او منتفی شد، سراغ مربی ایرانی رفتند.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا