پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی مدارس

بصیر، کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران صبح دوشنبه در دفتر حسن کریمی معاون عمرانی استاندار با حضور تمامی اعضا به دلیل افزایش آلودگی هوای پایتخت تشکیل شد. در این جلسه سازمان هواشناسی اعلام کرد که روز چهارشنبه آلودگی کاهش یافته و روز پنجشنبه وضعیت کمی بدتر می شود اما جمعه وضع هوا بهتر است.

نماینده محیط زیست هم اعلام کرد: احتمال دارد وضعیت آلودگی هوا در روز چهارشنبه به مرحله اضطرار برسد چون هم اکنون وضعیت پارک رازی و شهرک قائم به این عدد نزدیک است.

بعد از اعلام این گزارش، نماینده وزارت بهداشت با بیان اینکه ترکیب اکسید نیتروژن در این آمارها بالای ۱۰۰ بوده است گفت: این عدد یعنی اینکه هوا اسیدی می شود و از نظر سلامت بسیار مهم است. لطفا آقایان به ترکیبات توجه کنند. پیشنهاد من این است که مدارس ابتدایی و مهدهای کودک تهران را در این دو روز تعطیل کنید .

 نماینده آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون فصل امتحانات است با این پیشنهاد مخالفت کرد.

در ادامه جلسه حسن کریمی معاون عمرانی استاندار گفت: اگر وزارت بهداشت قطعا نامه ای ارسال کند و بگوید سلامت مردم در خطر است تصمیم گیری می کنیم اما پیشنهاد می شود در این دو روز کارخانجات شن و ماسه تعطیل و کارخانه تولید آسفالت و سیمان کمی کنترل شده و طرح ترافیک در این دو روز پایانی هفته از سوی شهرداری فروخته نشود. البته این را هم باید بگویم که دولت موافق این گونه تعطیلی ها نیست.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا