آویشن، ضد سرطان است

بصیر، عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌ کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: آویشن ضد آلزایمر، ضد باکتری، ضد سرطان، ضد عفونی کننده، ضد قارچ، ضد سرفه و ضد کرم آسکاریس است.


محمد اکبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مهمترین خواص آویشن خاطرنشان کرد: آویشن باز کننده برونش‌ها، کاهنده چربی خون، محرک سیستم ایمنی بدن، حشره کش، کاهنده ترشحات بزاقی و ضدعفونی کننده مجاری ادرار است.

وی افزود: آویشن گیاهی است علفی، دارای شاخه‌های زیاد که در نواحی کوهستانی می‌روید. مهمترین ترکیبات آویشن اسانس آن است که در برگ های آن وجود دارد. مهمترین اسانس آن شامل تیمول، کارواکرول، لینالول، تیمن و آلفای نن است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌کشاورزی ساری اظهار کرد: خاصیت ضد میکروب تیمول موجود در آویشن بسیار قوی است، همچنین در بعضی محصولات موضعی، به عنوان ضد خارش، ضد میکروب و محلول‌های غرغره برای کاهش تورم دهان و گلو مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: کاربرد دیگر آویشن، مصرف آن به صورت پودر در بعضی ادویه جات و ترشی است، همچنین به طور مستقیم و یا همراه با دیگر گیاهان به عنوان ضد نفخ در صنایع غذایی مصرف زیادی دارد.

اکبرزاده بیان کرد: آویشن گیاهی است علفی، دارای شاخه‌های زیاد که در نواحی کوهستانی می‌روید. مهمترین ترکیبات آویشن اسانس آن است که در برگ‌های آن وجود دارد. مهمترین اسانس آن شامل تیمول، کارواکرول، لینالول، تیمن و آلفای نن است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا