انواع تلویزیون ارزان شد

بصیر، کارشناسان بازار تلویزیون معتقدند، کسادی بازار این کالا و آمدن مدل‌های جدید به بازار از جمله دلایل این کاهش قیمت است.

تعداد زیادی از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های برندهای مختلف تلویزیون برچسب‌های جدید قیمت‌ را روی تلویزیون‌ها الصاق کرده‌اند که نشانگر کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدی قیمت‌ها نسبت به حدود یک ماه قبل است. همچنین قیمت‌ها نسبت به حدود سه ماه پیش کاهش چشمگیری دارد.

به گفته تعدای از فروشندگان، تلویزیون‌های کوچک‌تر از ۴۰ اینچ عرضه کمتری در بازار دارند و خریدارن بیشتر به تلویزیون‌های بین ۴۰ تا ۵۰ اینچ تمایل دارند.

به عقیده آن‌ها فروش تلویزیون بعد از کاهش قیمت در هفته‌های اخیر بیشتر شده است و به طور نسبی بازار تلویزیون رونق بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است؛ هر چند برخی دیگر می‌گویند همچنان قیمت‌ها بالاست و خرید آن برای بخشی از مردم راحت نیست.

به گفته برخی دیگر از فروشندگان، مشتریان می‌توانند با خرید برخی از مدل‌های تلویزیون از کالای دیگری که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد به عنوان جایزه بهره‌مند شوند.

طحان‌پور، رییس اتحادیه لوازم خانگی نیز درباره کاهش قیمت تلویزیون گفت: این کاهش قیمت منجر به کاهش چشمگیر قاچاق در این بخش شده است، چراکه در گذشته حجم زیادی از قاچاق تلویزیون را به خود اختصاص می‌داد. با توجه به این‌که قاچاق در تلویزیون‌های با قیمت بالا بیشتر اتفاق می‌افتد، بنابراین با توجه به کاهش قیمتی که ظرف یک ماه اخیر شاهد بودیم، میزان قاچاق به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

برندهای سامسونگ، سونی و LG پرفروش‌های بازار تلویزیون هستند که در مدل ها و قیمت‌های متنوعی در بازار عرضه می شوند.

با نگاهی به قیمت این وسیله می توان گفت تلویزیون رنج قیمتی بین یک تا ۲۰ میلیون تومان در بازار لوازم صوتی و تصویری دارد.

تلویزیون‌های کوچک‌تر از ۴۰ اینچ قیمتی بین یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد و اغلب تلویزیون‌های ۴۰ اینچ به بالا بیش از دو میلیون تومان هستند.

تلویزیون سامسونگ ۴۰ اینچ LED که جزو پرفروش های این بازار است رنج قیمتی بین یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد.

سامسونگ ۴۸ اینچ LED از دیگر پرفروش های تلویزیون قیمتی بین دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان دارد. سامسونگ ۴۸ اینچ پلاسما به قیمت سه میلیون و ۴۶۰ هزار تومان از پرفروش هاست. این در حالی است که قیمت سامسونگ ۳۲ اینچ حدود چهار ماه پیش یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و سامسونگ ۵۵ اینچ تا شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

در میان تلویزیون‌های سامسونگ ” ۴K ULTRA HD ” با قیمت بسیار بالاتری عرضه می شوند و قیمت شان تا حدود ۲۰ میلیون تومان می رسد. البته به گفته فروشندگان این مدل‌ها جزو پر فروش‌ها محسوب نمی شود.

همچنین تلویزیون ۴۷ اینچ LG قیمت آن بین سه میلیون و ۴۰۰ هزار تا حدود چهار میلیون تومان است و تلویزیون ۴۲ اینچ LG نیز که سه میلیون تومان است جزو پرفروش ها محسوب می شوند.

تلویزیون سونی ۵۵ اینچ LED نیز به قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و تلویزیون ۴۰ اینچ سونی به قیمت دو میلیون و ۲۹۹ هزار تومان از پرفروش‌ها هستند. سونی ۵۰ اینچ به قیمت چهار میلیون و ۸۸۹ هزار تومان از دیگر پر فروش‌ها به حساب می آید. این در حالی است که تلویزیون سونی ۵۰ اینچ تا حدود ۳۰ ماه پیش به قیمت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شد.

 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا