حکم آنتی بارسایی فیفا صدای رئال را هم درآورد

بصیر، تیم فوتبال بارسلونا در سراسر جهان هواداران بیشماری دارد و ستارگان بزرگ این تیم مانند لیونل مسی، نیمار، ژاوی و اینیستا هواداران زیادی دارند، در چنین شرایطی قضاوت یک خبرنگار یا نویسنده ورزشی درباره حکم رسمی فیفا و دادگاه ویژه ورزش علیه این تیم بسیار سخت است و اگر قرار بر نقد و تحلیل باشد، باید بدون کوچکترین جانب‌داری صورت بگیرد. 

از طرفی کار راحت‌تر این است که قضاوت بر عهده خواننده و علاقه‌مند به فوتبال باشد و تنها به بازتاب و حواشی آن بپردازیم. در این میان ذکر یک نکته بسیار مهم ضروری به نظر می‌رسد؛ این‌که حتی رقبای بزرگ بارسلونا یعنی رئال مادرید و اتلتیکومادرید با صدور بیانیه‌های جداگانه حکم ضد بارسلونا را محکوم کردند و این اتحاد فوتبالی در میان تیم‌هایی که همگی عضو یک اتحادیه و زیر پرچم یک فدراسیون فوتبال هستند می تواند بسیار قابل تامل باشد.

به گزارش مشرق، باشگاه بارسلونا پس از دریافت حکم دادگاه حکمیت ورزشی و آگاهی از این امر که نمی‌تواند در دو فصل و  فرصت نقل و انتقالات بعدی، بازیکن جدیدی خریداری کند، با چند چالش جدی مواجه است؛ اولین و شاید مهمترین مشکل بارسلونا پس از قطعی شدن حکمش این است که دیگر قادر به تقویت خطوط مورد نظر خود در تیم نیست، به عنوان مثال این تیم در جناح راست خط دفاعی خود مشکل جدی دارد و با دنی آلوس مسن، مونتویای جدایی طلب و داگلاس کم تجربه، این جناح به معضلی برای لوئیس انریکه بدل خواهد شد.

از طرفی چندین بازیکن در حال جدایی از بارسلونا بودند و دیگر توان کمک به این تیم را نداشتند و بارسلونا در شرایط فعلی نه تنها با همه توانش برای ابقای آنها تلاش خواهد کرد بلکه مجبور است به شرایط جدید مالی آنها نیز تن بدهد.

حکم آنتی بارسایی فیفا صدای رئال را هم درآورد

البته بارسلونا در این روزها در حال تاوان دادن کارهای اشتباهی است که در گذشته انجام داده؛ بدرفتاری با نوجوانانی که دور از والدین خود تنها با سه وعده غذای ساده راهی شهر بارسلونا شده بودند و مقامات بارسلونا هرگز تصور نمی‌کردند فیلم برخورد بد مربیان آکادمی لاماسیا توسط همین نوجوانان به بیرون از باشگاه راه پیدا کند.

به هرحال عقد قراردادهای غیر رسمی و خارج از قوانین مصوبه فیفا، چنین تبعاتی نیز خواهد داشت. روزنامه مارکا چاپ مادرید که معمولا علیه بارسلونا مطلب می‌نویسد پس از انتشار این خبر در مقاله‌ای تند و عجیب نوشت: اکنون که رئال مادرید با صدور بیانیه از بارسلونا حمایت کرده لابد ما نیز باید در این اتحاد زیبا حضور داشته باشیم اما چرا باید این کار را انجام بدهیم وقتی از رعایت عدالت در فیفا خشنودیم و بسیار رضایت داریم. فیفا تحت تاثیر غولی به نام بارسلونا قرار نگرفت و عدالت را رعایت کرد.

در این سوی میدان اما روزنامه کاتالونیایی اسپورت چنین عقیده‌ای ندارد و می‌نویسد: عدالت در فیفا تقریبا به یک طنز بی‌مزه و قدیمی تبدیل شده است، کدام عدالت؟ فیفا و دادگاه عالی ورزش بویی از عدالت نبرده‌اند، چرا باید یک باشگاه بزرگ که هم فیفا و هم یوفا مدیون آن هستند تا پایان سال ۲۰۱۶ از خرید بازیکن محروم شود؟ تنها به خاطر عقد چند قرارداد اشتباه؟ باشگاه بارسلونا می‌تواند جریمه این چند قرارداد به ظاهر اشتباه را پرداخت کند، این حکم کاملا جهت داده شده و تحت تاثیر رقبای بارسلوناست.

 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا