حمله همزمان رسانه های زنجیره‌ای و آیت‌الله به رسانه ملی

بصیر، طی یک سال و نیم گذشته شاهد حمله دولتمردان معتدل و رسانه های  اصلاح طلب و هوادار دولت به صداوسیما و انتقاد های قابل قبول و غیرقابل قبول بودیم.

اما گویی سناریوی “تخریب صداوسیما” پایان ندارد و مدام از صداوسیما میخواهند که دستاورد های دولت را منعکس کند. اگر فرض را بر این بگیریم که رسانه ملی این کار را نکرده و نمی کند (که منعکس کرده است) چرا خود دولتمردان که دائم در شبکه های رادیویی و تلویزیونی حضور دارند اقدامات دولت تدبیرشان را تبیین نمی کنند؟

طبق آمار، تا خرداد امسال چهار هزار ساعت آنتن صدا و سیما در اختیار مدیران ارشد و میانی دولت یازدهم قرار گرفته است. البته در این مدت زمان، گفتگوهای زنده رئیس جمهور، اخبار مربوط به دولت و… محاسبه نشده است. ضمن اینکه از خرداد تاکنون نیز محاسبه نشده است.

آقای روحانی زمانی گفتند که “مردم مسائل و موضوعات را تنها از صدا و سیما پیگیری نمی‌کنند”. خب اگر مردم از صداوسیما پیگیر مسائل نیستند پس اصرار دولتمردان و رسانه های وابسته به دولت و اصلاح طلبان بر منعکس کردن خدمات دولت از رسانه ای که مردم پیگیر آن نیستند برای چیست؟

از راه ندادن برخی خبرنگاران رسانه های منتقد دولت به نهاد ریاست جمهوری که بگذریم، برخی اقدامات دولت و اظهارات دولتمردان چراغ سبزی برای حمله رسانه‌های زنجیره‌ای، فتنه‌گران و حامیانشان برای تلافی‌جویی نسبت به ضربات خورده در فتنه ۸۸ به صداوسیمای جمهوری اسلامی است.

بعد از فتنه ۸۸، صداوسیما به خط مقدم مبارزه با فتنه گران آمد و تلاش کرد تا با راهبرد جذب حداکثری به روشنگری فضا بپردازد که این موجب عصبانیت بیشتر آنها می شد.  و حتی این هفته نیز بعد از پخش چند مستند درباره فتنه که برخی از آنها برای اولین باز از رسانه ملی پخش شد، باعث عصبانیت جریان اصلاح طلب شد و دم خروس باز هم بیرون زد!

بعد از انتقادادت روز گذشته سخنگوی دولت از رسانه ملی، روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز خود بار دیگر صدا و سیما را در کانون انتقادات خود قرار دادند و روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله خود با قلم “سید علیرضا کریمی” به دور از اعتدال! از دولت خواسته بودجه صداو سیما را کم کند!

 

این روزنامه همچنین با توهین به رسانه ملی، به دولت پیشنهاد کرده که “دولت بایستی به جای صداوسیما بر رسانه هایی متمرکز شود که هم حرفه ای هستند و هم منصف. دولتی ها بهتر است وقت خود را برای رسانه ای که همواره چند روز از دنیای خبر فاصله دارد، اصول اولیه خبری وتحلیلی را رعایت نمی کند، به سریال هایش آب می بندد،  کارشناسانش پول می دهند تا خود را تبلیغ کنند و … تلف نکند”

 

از آنجایی که روزنامه های هوادار دولت و اصلاح طلب از یک اتاق فکر مشترک تغذیه می شوند، روزنامه شرق نیز در همین رابطه نوشته است:  اصلاح طلبان ۲۰ درصد جامعه را تشکیل  می دهندو این سهم باید در تمام برنامه ها و جهت گیری های کلی رسانه مشهود باشد.

جالب اینکه هاشمی رفسنجانی هم امروز در دانشگاه تهران گفت که از صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌شود

 

رسانه های اصلاح طلب اگر یادشان رفته، ما هنوز یادمان نرفته که رسانه ملی برای تشویق مردم از حذف دریافت یارانه چه برنامه هایی تدارک دید که با بی استقبالی مردم مواجه شد. 
شاید هم انتظار دولتی ها و رسانه هایشان این است که رسانه ملی مانند روزنامه “ایران” به ارگان دولت تبدیل شود و کارهای نکرده را نیز تمجید و تعریف کند؟

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا