جریمه سنگین ۱۴ نفر در چین به جرم آلوده کردن دو رودخانه

بصیر، آلوده کردن دو رودخانه در شرق چین، ۲۶ میلیون دلار جریمه نقدی و دو تا پنج سال حبس برای ۱۴ نفر از مسوولان شش شرکت تولیدی را در پی داشت.

به گزارش ایرنا اقتصاد چین که طی سالهای اخیر با رشد چشمگیری همراه بوده همواره از تبعات صنعتی شدن که آلودگی محیط زیست است، رنج می برد و این موضوع باعث شده، قوانین سختی از سوی سازمانهای مربوطه جهت برخورد با متخلفان وضع شود.

خبرگزاری شینهوا روز پنجشنبه در گزارشی، از جریمه شدن شش شرکت تولیدی در استان «جیانگ سو» در شرق کشور خبر داد که بدون توجه به تذکرات دولت در حفظ محیط زیست، به تخریب محیط زیست در راستای فعالیت های تجاری خود اقدام می کردند.

براساس این گزارش، علاوه بر جریمه نقدی، ۱۴ نفر از مسوولان شرکت یاد شده نیز در ارتباط با این پرونده به دو تا پنج سال زندان محکوم شدند.

شینهواه همچنین اعلام کرد که به شرکت های متخلف یک ماه فرصت داده شده تا ضمن واریز مبالغ یاد شده به حساب صندوق حفاظت از محیط زیست کشور، نسبت به رفع معایب کارخانه های خود اقدام کنند.

این شرکت ها متهم به ریختن بیش از ۲۰ هزار تن انواع مواد شیمیایی و سمی به دو رودخانه جاری در استان «جیانگ سو» هستند.

چین به منظور کاهش آلودگی محیط زیست در کشور، آذر ماه سالجاری از تشکیل صندوق حفاظت از محیط زیست با موجودی ۵۰ میلیارد یوآن (۸٫۱۳ میلیارد دلار) خبر داده بود

تا شاید این امر سیر صعودی آلودگی ها و تخریب محیط زیست را کنترل کند.

مسوولیت تامین موجودی صندوق یاد شده بر عهده کمسیون ملی توسعه و اصلاحات (NDRC) و وزارت دارایی چین گذاشته شده و افزایش سرمایه گذاری در بخش های اصلی اقتصادی چین یکی از مهمترین اهداف آن عنوان شده است.

همچنین قرار است این صندوق در جهت کمک به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا به متقاضیانی که در این راستا فعالیت دارند، وام های با بهره مناسب و یا وام های بدون بهره بدهد.

صندوق حفاظت از محیط زیست چین در آوریل سال ۱۹۹۳ به عنوان اولین صندوق غیردولتی در امور حفاظت از محیط زیست تاسیس شد.

براساس گزارش های منتشر شده، سه ناحیه مهم صنعتی چین حدود ۳۰ درصد آلودگی را تولید می کنند در حالیکه تنها ۸ درصد از مساحت کل کشور را شامل می شوند.

چین همچنین برای برنامه های حفاظت محیط زیست خود در سال ۲۰۱۳ بیش از ۳۰۰ میلیون یوان (۴۹ میلیون دلار) سرمایه گذاری کرده که نسبت به سال قبل (۲۰۱۲) ۱۴ درصد رشد داشته است.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا