عامل مرگ ۵۰ درصد ایرانیان چیست؟

بصیر، سیدمحمدهادی ایازی عصر امروز در جمع مدیران حوزه فرهنگی و اجتماعی این شهر با بیان اینکه سلامت جامعه در گرو همکاری همگانی است، اظهار داشت: شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها نقش مهمی در سلامت جامعه دارند.


وی با بیان اینکه باید با همکاری مردم به سمت پیشگیری از بیماری‌ها پیش برویم، افزود: با مشارکت عمومی مردم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را پیشگیری و آمار مبتلایان را کاهش داد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های مردمی گفت: امروز بیماری سرطان به یک معضل در بسیاری از کشورها تبدیل شده که می‌توان آن را به عنوان یک فراخوان عمومی برای پیشگیری مطرح کرد.

ایازی با بیان اینکه نیازمند فرهنگ‌سازی و اصلاح شیوه و روش زندگی در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: حوزه‌های سلامت شهروندی باید مورد توجه شهرداری‌ها باشد.

وی با اشاره به آمار ۵۰درصدی تلفات سالانه کشور بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی، اظهار داشت: باید شیوه زندگی و روش‌های تغذیه و سایر مسائل مهم در پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه ترویج داده شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های مردمی افزود: برای مبارزه با بیماری‌های قلبی، عروقی و سرطان پیشگیری اصلی‌ترین راهبرد است و باید مطالبات عمومی را در مورد نظارت‌های وزارت بهداشت بالاببریم.

ایازی با بیان اینکه بیشتر آمار مربوط به مرگ در سنین ۳۰ تا ۷۰سال است، گفت: اکثر تلفات و کشته‌ها قابل پیشگیری است به طور مثال با فرهنگ‌سازی و سایر شیوه‌ها تلفات رانندگی در کشور با ۱۰هزار کاهش به ۱۸هزار در سال رسیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت نیز در این نشست با بیان اینکه مدیریت سلامت در شهرداری رشت تشکیل می‌شود، اظهار داشت: گام بعدی ایجاد خانه‌های سلامت شهروندی در محلات رشت است.

مظفر نیکومنش‌نودهی تصریح کرد: حوزه سلامت یکی از مهمترین دغدغه‌های شورای دور چهارم رشت است و در این راه برای نخستین بار در شورا راه‌اندازی مدیریت سلامت تصویب شد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا