پیام رزمایش نیروهای نظامی کشور تقویت صلح و ثبات در منطقه بود

بصیر، آیت الله نورآلله طبرسی در خطبه های نماز جمعه این هفته در ساری با توصیه تقوای الهی به نمازگزاران بر ضرورت ایجاد وحدت بین مسلمانان تاکید کرد

وی با اشاره به مشکلاتی که مسلمانان فلسطین عراق وسوریه با ان مواجهه هستند تصریح کرد در صورت ایجاد وحدت بین مسلمانان دشمن جرات تعدی به این کشور را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به توانمندی بسیاری از کشورهای مسلمان جهان در تولید نفت وگاز افزور: بامدیریت درست این منابع به نفع سایر کشورهای اسلامی دشمن چرات حق مداخله در کشورهای نظیر عراق، سوریه  و فلسطین را ندارد.

وی با اعلام اینکه تفرقه در بین مسلمانان بعد از رحلت پیامبر اسلام ایجاد شد، افزود: نپذیرفتن مسئله امامت باعث بروز مشکلات در کشورهای اسلامی شد.

طبرسی با اشاره به مشترکاتی که بسیاری از کشورهای اسلامی در راه حفظ اسلام دارند، گفت: برای جلوگیری از چند فرقه گرایی در بین مسلمانان مشترکات موجود بین مسلمانان تقویت شود و   با ایجاد وحدت شکاف موجود بین مسلمانان کاهش می‌بابد.

وی در ادامه به برگزاری مانور بزرگ ارتش و سپاه در مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: در این مانور توانمندی‌های کشور در حوزه نظامی به نمایش درآمد و به جهانیان اعلام شد که ایرانیان با تمام توان برای حفظ خاک خویش آماده هستند و اجازه تعدی و تجاوز به کشورشان را نمی‌دهند و به دنبال ایجاد صلح و ثبات در جهان هستند.

این مسئول در ادامه به شهادت شهید سید حمید تقوی در عراق اشاره کرد و گفت: این شهید مدافع حرم در راستای حفظ حرم امامان در این منطقه اعزام شد و ما باید به وجود این شهدا گرانقدر افتخار کنیم به این دلیل که شهید تقوی برای حفظ ارزشهای اسلامی در این کشور به شهادت رسید.

امام جمعه ساری درپایان به ضرورت توجه به مسئله عفاف و حجاب در کشور اشاره کرد و گفت: بدعت برداشتن حجاب در ایران از ۸۰ سال پیش با دستور رضاخان و با نقشه انگلیس در ایران اجرا شد و باید نسبت به جلوگیری از ترویج بی بندوباری در کشور برنامه اساسی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا