شاعری که از ستاره های سینما محبوب تر شد

بصیر، خیلی ها سعی کرده اند راز محبوبیت قیصر شعر فارسی را کشف کنند.زیاد هم گشته اند و یافته های زیادی هم داشته اند. اما شاید دیگر وقتش باشد که اعتراف کنیم دلیل اصلی حضور آن همه جمعیتی که روز تشییع پیکر قیصر جلوی خانه شاعران جمع شده بودند و آنقدر بودند که خیابان پاسداران جای سوزن انداختن نبود،چه بود؟

مردم داری،سادگی و صداقتی که در حرف به حرف و واژه به واژه شعرها،حرف ها و حتی نامه های او کاملا ملموس بود.
سید علی میرافضلی از دوستان قیصرنامه ای دوستانه و صمیمی از او را در صفحه شخصی اش قرار داده است. شاید همین نامه روشن کند که چطور یک شاعر توانست حتی از سوپراستارهای سینما هم محبوبتر شود.

شاعری که از ستاره های سینما محبوب تر بود

سید علی میرافضلی نوشته است: 
امروز داشتم دنبال مطلبی می‌گشتم، دستخط قیصر امین‌پور را لای کتاب «ناردانه‌ها» دیدم. کتاب را شخصی به نام رضایی در تاریخ دوم مرداد ۸۱ به قیصر هدیه کرده بود و ایشان آن را همراه این نامه توسط آقای علی حیدری زاده، دوست و شاعر همشهری، برای من فرستاده بودند. 

شاعری که از ستاره های سینما محبوب تر بود

«ناردانه‌ها» گزیده‌ای از رباعی‌های فارسی است که استاد محمدعلی اسلامی ندوشن گرد آورده است. با اینکه دیدار من و قیصر در سال های واپسین عمر آن عزیز، دیر و دور اتفاق می‌افتاد، یاد او برایم همیشگی تازگی و طراوت دارد. این دستخط را به یادگار مهر بی‌دریغی که قیصر داشت، اینجا می‌گذارم.

شاعری که از ستاره های سینما محبوب تر بود

لازم به ذکر است سید علی میرافضلی از شاعران و پژوهشگران مطرح کشور است.او در سال ۱۳۴۸، در رفسنجان بدنیا آمد،دانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است (۱۳۷۳) و از شاعران برجسته شعر کوتاه به شمار می‌رود.میرافضلی پدیدآورنده شانزده کتاب و یکصد مقاله ادبی است که بیشترین پژوهش‌هایش را در زمینه رباعی و شعر کوتاه انجام داده و در حوزه تصحیح دیوان شاعران قدیمی نیز فعالیت داشته است.

 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا