ظرفیت های گردشگری رامسر فرصت خوبی برای اشتغال جوانان

بصیر، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: بزرگترین مشکل ما در رامسر و در کل سواحل دریای مازندران این است که هیچ برنامه ای را برای ساماندهی آن نداریم و باید نگاهی ویژه به این بخش شود.

وی افزود: خوشبختانه در سفر استاندار مازندران و مدیر کل دادگستری استان به رامسر جلسات خوبی برگزار شد و در راستای گردشگری و ساماندهی سواحل تصمیمات خوبی گرفته شد که در مجموعه شهر سبز رامسر برای این امر اقدامی انجام شد.

وی اظهار داشت: رامسر با وجود ظرفیت های بسیار بالایی که دارد می تواند فرصت خوبی برای اشتغال باشد و ما باید با تلاش خود و همه نهادها بیکاری را در رامسر از بین ببریم و باید رامسر را آنگونه که هست معرفی کنیم.

امام جمعه رامسر در ادامه بیان داشت: ما اگر بخواهیم صنعت گردشگری را راه بیندازیم باید گردشگران را در مسیر دین قرار بدهیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های باشکوهی همچون اجتماع بزرگ اربعین حسینی و بزرگداشت حماسه ۹ دی خاطر نشان کرد: مردم رامسر نشان دادند که بینش و بصیرت بالایی دارند و همیشه در مسیر ولایت پیشگام هستند و این پیشگامی همچنان ادامه دارد.

وی با اعلام مراسم جشن بزرگ وحدت در مصلی و همچنین در بازار آرامش ابراز داشت: ما باید با برنامه ریزی های مناسب این قبیل برنامه ها را داشته باشیم و در همین راستا در حال برنامه ریزی اجتماع بزرگ فاطمیون در ۴ فروردین ۹۴ هستیم که این مراسم را هر چه باشکوه تر برگزار کنیم.

حجت الاسلام مرتضوی عنوان کرد: در هفته سواد آموزی هستیم و باید گفت که نقش سواد در جامعه امروز ما بسیار مهم است و اگر درصد با سوادان سال ۵۷ را ببینیم متوجه می شویم که این درصد با جال حاضر اصلاً قابل مقایسه نیست.

وی در ادامه با بیان مناسبت های مختلف هفته جاری، به کشف حجاب به دستور رضا خان در ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ پرداخت و اظهار داشت: رضا خان در آن زمان نتوانست به زور چادر و حجاب را از سر زنان و مادران با عفت و پاک دامن ما بردارد اما امروز چه شده است و چه فرهنگی آمده است که اینطور بد حجابی ترویج پیدا کرده است.

خطیب نماز جمعه رامسر ادامه داد و بیان داشت: در این موضوع نقدی بر ما است و باید گفته شود که ما و دست اندرکاران نظام چه کرده ایم و بایستی خودمان را سرزنش کنیم که چه برنامه هایی را در دستور کار قرار ندادیم که حجاب و عفت را در جامعه رواج دهیم.

وی در پایان از همه دست اندرکارارن برنامه بزرگداشت ۹  دی، مردم ولایت مدار، مسئولان، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران که در این برنامه حضور به هم رساندند تقدیر و تشکر کرد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا