اصحاب رسانه به خانه شهید «باغداساریان» می روند

بصیر، در این دیدار که روز یکشنبه، ۱۴ دی ماه صورت می گیرد، حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج نیز حضور دارد.

شهید واهیک باغداساریان چهارمین فرزند ذکور «تیمور» و «آرپِنیک»، در نوروز ۱۳۴۰ در تهران چشم به جهان گشود.

پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی در دبستان «نصیر»، دروس راهنمایی و متوسطه را نیز تا سال سوم دبیرستان در مجتمع آموزشی ارامنه «سوقومونیان» ادامه داد. وی در کنار برادرش «سیمون»، به کار فنی ـ حرفه ای پرداخت.

در سال ۱۳۶۰ برای اعزام به جبهه، خود را به مرکز نظام وظیفه معرفی کرد. پس از ۱۸ ماه حضور در خط مقدم (جبهه مریوان)، وی به منطقه «دارخوین» منتقل شد. منطقه استقرار وی، قبلاً به وسیله دشمن بعثی مین گذاری شده بود.

پس از آزادسازی این مناطق از دست دشمن، بخش هایی از منطقه پاکسازی شده بود. متأسفانه اتومبیل حامل شهید «باغداساریان» از قسمت پاکسازی خارج و بر روی مین ضدتانک رفت. بر اثر انفجار، «واهیک» نیز به همراه دوستان همرزم خود در چهاردهم اسفند ۱۳۶۲ در سن ۲۲ سالگی به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید واهیک باغداساریان بعد از انتقال به تهران و پس از انجام تشریفات مذهبی در میان بدرقه صدها نفر از اهالی مسیحی و مسلمان در قطعه شهدای ارمنی دوران ۸ سال دفاع مقدس در تهران به خاک سپرده شد.

 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا