۹ دی؛ فرصتی برای شناسایی دشمنان دوست‌نما

بصیر،  فتنه، آزمایشی برای هر انسان است تا در کمال آزادی اراده، با تکیه بر ملاک‌ها و معیارها، راه درست را از نادرست تشخیص داده و در جهت انتخاب خود حرکت و تلاش کند.


این انتخاب حتماً نیازمند ملاک و شاقول است که در بینش توحیدی و اسلامی، ملاک قرآن مجید و شاقول و تراز، ولایت و امامت است، که در آزمایش ۸۸، عده‌ای از خواص بدلیل عدول از ملاک و ترازو مردود شده، اما برخی از آنان هنوز مطرود نشده و از فرصت‌های کریمانه نظام برای اصلاح، توبه و اعتراف خود استفاده نمی‌کنند.

قرآن مجید، آزمایش و امتحان را فتنه می‌نامد و می‌فرماید که همه انسان‌ها باید از تنور و صراط آزمایش عبور کنند تا مؤمنان از منافقان و کافران متمایز شوند.

حال که به استناد آیات قرآن، انسان‌ها را از فتنه و آزمایش گریزی نیست، باید به فرموده آقا امیرالمؤمنین علی (ع)، ضمن شناخت ماهیت فتنه‌ها و آشکار ساختن ابعاد مختلف آن، داشتن بصیرت، وانهادن عداوت غیر الهی، ترک اشرافیت و فخرفروشی، پرهیز از اقدام یا سکوت نابهنگام، حفظ هوشیاری و با احتیاط عمل کردن، دوری از مغرورشدن در قبال نعمت‌ها، پیروی از رهبر صالح، راست گویی مسئولان و دولتمردان به مردم و شناخت آفت‌ها و خسارت‌های فتنه، از ضروریات زندگی هر فرد مسلمان و پیرو اهلبیت (ع) از منظر مولاعلی (ع) شمرده شده است.

در فتنه ۷۸ و ۸۸، ملاک‌ها و معیارها که حفظ امنیت و آرامش جامعه، احترام به قانون، ظرفیت داشتن در قبال آراء مردم، پرهیز از اقداماتی که موجب شادی دشمن و ناراحتی دوستداران انقلاب می‌شود، کاملاً از سوی سران فتنه نادیده گرفته شد و آنها کاری کردند تا دشمنان مأیوس از انقلاب مجدداً امیدوار شده و بنا به درخواست لیدران فتنه فشارهای خود به ملت ایران را در قالب تحریم‌های بی‌سابقه بیشتر کردند.

خسارت‌های مادی و معنوی‌ای که سران فتنه به کشور وارد کردند و ۸ ماه وضع با ثبات‌ترین کشور جهان را بی‌ثبات و در معرض چالش‌های امنیتی قرار دادند، آنچنان زیاد است که هیچ‌گاه قابل جبران نیست.

از آنجا که جنس فتنه‌گران از نوع نفاق است و سران فتنه از منافقان معاصر بشمار می‌روند، به وجود آمدن فرصت در هر سال و به مناسبت ۹ دی، توفیق بزرگی برای یافتن مصادیق به روز فتنه‌گران با توجه به ملاک‌ها و معیارهاست.

امسال نیز سکوت برخی از دولت‌مردان در مقابل خروش مبارک ملت ایران علیه فتنه و مردودان این آزمایش بزرگ سیاسی اجتماعی، نشان داد که مردم باید به ویژه در انتخابات هوشیارتر رفتار کنند و برای حفظ خط قرمز خود، که تضمین‌کننده منافع و اقتدار ملی‌شان است، تشویق و تنبیه در نظر گرفته، رعایت‌کنندگان و بصیرت‌افزایان را تشویق و تجلیل، و ساکتان و فریبکاران را تنبیه و مجازات کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا