انتقاد امام‌جمعه فریدونکنار از مدیرکل اوقاف مازندران

وعده ۴۰۰ میلیونی اداره‌کل اوقاف محقق نشده است/ دلیل این همه تعلل را نمی دانم

به گزارش بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار بصیرنیوز، با بیان این مطلب، اظهار داشت: با اینکه بیش از ۵ سال از تاسیس فرمانداری در فریدونکنار می گذرد اداره اوقاف و امور خیریه هنوز در این شهرستان تاسیس نشده است.

وی با بیان اینکه چندین بار به صورت خصوصی در این زمینه با حجت‌الاسلام علیزاده مدیرکل امور خیریه و اوقاف مازندران صحبت کردم، تصریح کرد: آنها برای استقرار این اداره بهانه مکان آوردند که بلافاصله از سوی شورای شهر فریدونکنار یک دفتر با ۲ اتاق فراهم کردیم.

امام‌جمعه فریدونکنار اذعان داشت: متاسفانه اداره اوقاف در شهرستان بابلسر در یک مکان اجاره ای مستقر است اما ما که از آنها اجاره نمی خواهیم.

جلالی افزود: متاسفانه آقای مدیرکل تعلل می کنند، از دادستان استان خواستیم تا این امر را پیگیری کنند که باز هم نتیجه‌ای نگرفتیم.

وی ادامه داد: در جلسه اخیری که در ساری و در همایش ائمه جماعات به میزبانی اداره‌کل اوقاف داشتیم این مشکل را برای چندمین بار به آقای علیزاده گوشزد کردیم و وی نیز بلافاصله با مسئولان بابلسری تماس گرفتند اما باز هم موثر واقع نشد.

امام‌جمعه فریدونکنار در ادامه با اشاره به مزیت استقرار این اداره در فریدونکنار، خاطرنشان کرد: با استقرار این اداره در شهرستان بهتر می توانیم موقوفات شهر و حومه را کنترل و در جهت مصرف واقفین حرکت کنیم.

وی همچنین با انتقاد از عدم تحقق وعده ۴۰۰ میلیون تومانی بودجه برای ساخت حرم امامزاده سیدمحمد فریدونکنار، گفت: در این زمینه نیز متاسفانه با ما همکاری نکرده اند و ما از کمک‌های مردمی استفاده کردیم.

جلالی با اشاره به اینکه همتی از سوی اداره کل اوقاف برای ساخت حرم این امامزاده نشده است، اذعان داشت: با اینکه وعده ۴۰۰ میلیون تومان بودجه برای ساخت امام‌زاده سیدمحمد را داده بودند هنوز از بودجه سال ۹۲ و ۹۳ یک ریال به دست ما نرسیده و ما همه مخارج را برای ساخت این امامزاده از کمک‌های مردمی تامین می کنیم.

خطیب‌جمعه فریدونکنار افزود: می توانیم از فضای امامزاده سیدمحمد فریدونکنار به عنوان یک مرکز فرهنگی فعال به بهانه های متفاوتی چون مناسبت‌های مذهبی و هیئات استفاده بهینه برد.

جلالی در پایان تاکید کرد: امیدواریم هر چه زودتر این اداره در فریدونکنار تاسیس شود چرا که اگر این اداره در این شهرستان وجود داشته باشد می توانیم از امکانات فرهنگی بیشتری در زمینه‌های مذهبی و قرآنی که در برنامه های این اداره است استفاده کنیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا