چرخش ۱۸۰درجه‌ای اصلاح‌طلبان نسبت به شورای نگهبان/ ذوق زدگی رسانه‌های زنجیره‌ای از رد طرح امر به معروف+تصاویر

بصیر، شورای نگهبان یکی از نهادهای نظارتی در کشور است که وظیفه خطیر و اصلی این شورا تشخیص تطابق یا مغایرت قوانین وضع شده در کشور با قانون اساسی و دین اسلام است.

از طرف دیگر شورای نگهبان وظیفه صلاحیت و یا رد صلاحیت کردن نامزدهای انتخابات‌ها در کشور را بر عهده دارد.

در جریان انتخابات گذشته و با رد صلاحیت شدن برخی از کاندیداها، بسیاری از اصلاح‌طلبان که کاندیدای مورد نظر آنها به خاطر داشتن مشکلات سیاسی به ویژه در جریان فتنه ۸۸ رد صلاحیت شده بودند، انتقادات شدیدی را نسبت به شورای نگهبان مطرح کردند.

این انتقادات به حدی بود که رئیس شورای نگهبان، حجت الاسلام احمد جنتی بیشترین توهین ها و انتقادها را از سوی رسانه های متعلق به جریان اصلاح طلبی در کشور متحمل شد.

روز گذشته شورای نگهبان طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب جلسه مورخ هجدهم آذرماه یکهزار و سیصد و نود و سه مجلس شورای اسلامی را مغایر با ۱۴ بند از قانون اساسی دانسته و این طرح را رد کردند.

به دنبال این اتفاق روزنامه های اصلاح طلب و زنجیره ای در چرخشی ۱۸۰درجه‌ای مواضع خود نسبت به شورای نگهبان را تغییر داده و در حالی که این رسانه ها به دلیل رد صلاحیت برخی افراد در انتخابات، مشروعیت شورای نگهبان را زیر سوال می بردند از رد این طرح حمایت‌های ویژه ای کردند.

این در حالی است که این رسانه‌ها تا روز گذشته نیز از رد صلاحیت های احتمالی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده انتقاد می‌کردند!!!!

پیش از این نیز این رسانه‌ها نسبت به طرح امر به معروف بسیار جبهه گرفته بوده و مخالف اجرای طرح امر به معروف در جامعه بودند که با ذوق زدگی بسیاری از این اقدام شورای نگهبان استقبال کردند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا