۸ مدیر موسسات مالی مجاز برکنار شدند

بصیر، حمید تهرانفر در حاشیه اولین کنفرانس اقتصاد ایران با موضوع بررسی راهکارهای دستیابی به رشد پایدار و اشتغالزا با اشاره به این‌که رسیدگی به عملکرد موسسات مالی غیرمجاز در دایره نظارتی بانک مرکزی نیست، گفت: با بررسی تخلفات انجام شده در موسسات مالی و اعتباری، همچنین با توجه به این‌که عملکرد مناسبی نداشتند تعدادی از مدیران عامل و اعضای هیات مدیره این موسسات رد صلاحیت و برکنار شدند.

وی گفت: مدیران عامل برکنار شده از موسسات مالی مجاز از صحنه بانکی محو شده و دیگر به هیچ عنوان نمی‌توانند سمتی در شبکه بانکی داشته باشند.

دو بانک دیگر در دستور کار هیات انتظامی

معاون نظارت بانک مرکزی همچنین از قرار‌گرفتن پرونده دو بانک دیگر در دستور کار هیات انتظامی بانک مرکزی خبر داد و افزود: این موضوع در حال بررسی است و باید در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

وی در مورد ۱۴ موسسه‌ای که اخیرا رییس کل بانک مرکزی به آن اشاره داشت، خاطر نشان کرد: این ۱۴ مورد از مدت‌ها پیش مطرح شده ‌اند و تاکنون سه مورد یعنی موسسه توسعه، عسگریه و کوثر مجوز لازم را دریافت کرده‌اند، اما موارد دیگر در مرحله‌ی ساماندهی بوده و باید مدارک خود را تکمیل کند.

نمایندگان دیدگاه خود را دارند

وی به آخرین وضعیت رسیدگی پرونده بانک و موسسه‌ای که موضوع انحلال آن اخیرا از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده بود، اظهار کرد: اول این‌که این مورد بانک نبوده و مربوط به یک موسسه بود. در عین حال که در حال بررسی این موضوع هستیم و بانک مرکزی تا زمانی که این مورد نهایی نشده باشد به‌طور رسمی صحبتی نکرده و نتیجه را اعلام نمی‌کنند.

تهرانفر گفت: برخی نمایندگان اخیرا در رابطه با موسسه یا بانک‌های مورد بررسی بانک مرکزی اظهاراتی داشتند که البته من نمی‌گویم که آنها اشتباه می‌کنند، اما به هرحال دیدگاه خود را دارند. این درحالی است که ما موضع خود را داشته و در زمان مقرر نتیجه را اعلام می‌کنیم.

نرخ سود در حال اجراست

معاون نظارت بانک مرکزی در رابطه با اجرایی شدن نرخ سود بانکی یادآور شد: می‌توانم با قاطعیت اعلام کنم که در حال حاضر نرخ‌های سودی که از اول دی‌ماه به بانک‌ها ابلاغ و مورد تاکید قرار گرفت حدود ۹۹ درصد در شبکه بانکی در حال اجرا است.

 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا