اژدهای آبی+عکس

بصیر، بی شک تا صحبت از سرعت و قدرت در دنیای خودرو مطرح می شود، ذهن مخاطب به سمت خودروهای ۸ سیلندر و بالاتر از آن متمرکز می شود. البته این واکنشی کاملا طبیعی است زیرا موتورهای قدرتمند ۸ و ۱۲ سیلندر با همراهی توبورشارژر های اختصاصی حاکمان بلامنازع دنیای خودرو هستند، البته استفاده از بلوک های دوقلو و افزایش تعداد سیلندرها بیشتر از تعداد مذکور نیز امری آزمایش شده و دست یافتنی برای مهندسان خودرو بوده است، اما استانداردها بر همان مبنای شرح داده شده استوار هستند.

بدیهی است استفاده از خودروهای قدرتمند با موتورهای بزرگ و غرش های مهیب در حالت عادی مشکلات خاص خود را دارد و از طرفی موتورهای پر زرق و برق هزینه تمام شده محصول را نیز به شدت افزایش می دهند. اما تولیدکنندگان خودرو که از استقبال و کشش بازار نسبت به خودروهای سریع و پرقدرت آگاه هستند همواره کوشیده اند تا آن حس سواری سوپر اسپرت را در محصولات با حجم موتور کمتر نیز ارائه دهند. 

انصافا در این زمینه نیز موفقیت های چشمگیری را شاهد بوده ایم که شاید شناخته شده ترین آنها برای کاربران ایران هیوندای جنسیس کوپه و تویوتا ۸۶ باشد. از این همواره گزینه هایی برای بر هم زدن معادلات ثابت وجود دارند و اصولا این موارد خاص بسیار هم جذاب و خواستنی هستند. محصولات لاین جی تی از خانواده گلف و سوبارو را نیز نمی توان فراموش کرد.

با توجه به موارد فوق؛ در نظر داریم تا تیونینگی مناسب از یک محصول محبوب خانواده سوبارو را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

سوبارو بی آر زد خودرویی در کلاس اسپرت های ۴ سیلندر، بسیار کم وزن، با کیفیت و قیمت مناسب است. این خودرو در اولین نگاه شما را به یاد تویوتا جی تی ۸۶ خواهد انداخت. اما علت چیست؟ تویوتا جی تی ۸۶، سایون اف آر- اس و سوبارو بی آر زد دقیقا از یک پلت فرم مشترک توسعه یافته میان کمپانی های تویوتا و سوبارو استفاده می کنند که نتیجه این همکاری ارائه محصولاتی شبیه هم و البته کارآمد بوده است.

موتور بی آر زد رد شرایط استاندارد دارای خروجی برابر ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۱ پوند فوت است. اما گروه تیونیگ پراپر تلاشی برای متفاوت ساختن یک بی آر زد آبی در پروژه ای به نام “اژدهای آبی” داشته است. توان موتور با استفاده از سوپرشارژرهای ورتک تا ۲۶۵ اسب بخار و گشتاور نیز تا ۲۰۶ پوند فوت افزایش یافته است. تغییرات در سیستم ایی سی یو، کاهش وزن قطعات سطحی موتور و تقویت خنک کننده پمپ روغن از اولین تغییرات اعمالی در موتور هستند./ع

 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا