زخم کهنه ساماندهی کشتارگاه‌های صنعتی دامن این استاندار را هم گرفت

بصیر، با نگاهی به مصوبات کارگروه سلامت استان مازندران، مشاهده می‌شود که بیشتر جلسات این کارگروه، مباحث مربوط به ساماندهی کشتارگاه‌های صنعتی است.


موضوع ساماندهی کشتارگاه‌های صنعتی در استان از دوره استاندار قبل و پیش از آن نیز مطرح بود.

متولیان ساماندهی کشتارگاه با احداث کشتارگاه صنعتی در شهرهای ساری و بابل تا حدودی تنش‌های بهداشتی در مازندران را کاهش دادند ولی وجود کشتارگاه‌های سنتی در دیگر نقاط استان، چالشی جدی برای متولیان حوزه سلامت و مسئولان دامپزشکی است.

علت عدم توافق بر ساماندهی کشتارگاه در غرب استان، وجود چندین سرمایه‌گذار در این منطقه، وجود مشکلات قانونی، دریافت مجوز توسط یک سرمایه‎گذار و عدم توانایی کافی سرمایه‌گذار در تکمیل این پروژه است.

سرمایه‎گذار طرح، توان احداث کشتارگاه را ندارد و از طرفی هم اتحادیه صنف قصابان توانستند رضایت فرمانداران برای اجرای این طرح را جلب کنند ولی به دلیل وجود سرمایه‎گذار و دریافت مجوز طرح، امکان صدور مجوز دیگر با چالش مواجه می‌شود.

از طرفی وجود چندین کشتارگاه ممکن است صرفه اقتصادی نداشته باشد، به این دلیل که دو کشتارگاه صنعتی موجود در استان نیز با همه ظرفیت خویش فعالیت نمی‌کنند و ایجاد چندین کشتارگاه در غرب مازندران نیز ممکن است سرمایه‌گذار را با چالش اقتصادی و سرمایه‌گذاری مواجه کند.

آیا در کارگروه‎های بعدی سلامت استان مازندران نیز بحث ساماندهی کشتارگاه‎های صنعتی مازندران دوباره مطرح می‌شود؟ ربیع فلاح، استاندار مازندران که از طولانی شدن پروسه ساماندهی کشتارگاه گلایه داشت، تاکید کرد که در کارگروه بعدی اقدامات لازم و مباحث کلی ساماندهی کشتارگاه مطرح و نسبت به تصمیم‎سازی مناسب اقدام شود.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا