خبرهایی از وام ۸۰ میلیونی خرید مسکن

بصیر، حامد مظاهریان در پاسخ به این سئوال که برخی کارشناسان معتقدند دولت برای تقویت عرضه مسکن و تقویت تقاضا برنامه ای ندارد، گفت: سیاست دولت یازدهم در بخش مسکن هم تقویت عرضه و هم تقاضا است اتفاقا دولت یازدهم در طول یک سال گذشته برنامه‌ریزی مناسب و قطعی برای تقویت عرضه مسکن کرده است.

وی افزود: تصویب پرداخت ۳۰۰ هزار وام مسکن در بافت فرسوده برای ساخت مسکن و ۲۰۰ هزار وام مسکن روستایی در دولت یازدهم حاکی از توجه به ساخت و عرضه مسکن است.

مظاهریان خاطرنشان کرد: یعنی از کل نیاز به مسکن اگر حدوداً در طول یک سال در یک دوره ۱۵ ساله قرار بود ۷۵۰ هزار واحد مسکونی در سال در ایران مسکن احداث شو،د فکر کنیم این عدد باید در ۱۲ سال به طور مستمر به یک میلیون واحد مسکونی برسد تا بتوان به تقاضای مسکن به خوبی پاسخ داد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: بنابراین از آن چیزی که ما فکر می‌کنیم در بخش عرضه نیاز است ۵۰ درصد را تقویت مالی کرده و راهکارهایی برای آن اندیشیده و در بودجه دیده شده است.

تقویت تقاضای بخش مسکن به قدرت انتخاب خریداران مسکن کمک می کند

وی ادامه داد: در بخش تقویت طرف تقاضا معتقدیم کمک می‌کند خریدار مسکن بتواند در بازار مسکن اقدام به انتخاب و خرید مسکن کند و این همان چیزی است که می‌تواند به خریدار مسکن قدرت انتخاب بدهد.

مظاهریان اضافه کرد: این موضوع می‌تواند به سازندگان مسکن کمک کند مطابق با نیاز و خواسته خریداران  اقدام به احداث مسکن کنند.

تقویت تقاضا؛ پرداخت وام متناسب با استطاعت مالی خریداران مسکن

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دولت در بخش تقویت تقاضا برنامه مشخصی دارد و آن این است که بتوانیم وام‌های خرید مسکن را گسترده‌تر و متناسب با استطاعت مالی متقاضیان پرداخت کنیم.

مظاهریان گفت: این کار مستلزم آن است که دولت مابه‌التفاوت نرخ تسهیلاتی را که فکر می‌کنیم باید ۱۴ درصد برای طبقه متوسط جامعه باشد پرداخت کند، بنابراین تصور می‌کنیم نرخ ۱۴ درصد در استطاعت متقاضیان مسکن باشد.

وی با اشاره به اینکه به هر حال نرخ سود تسهیلات ۲۲ درصد است و این عدد ۱۴ درصد مناسب است، گفت: دولت باید این مابه‌التفاوت و فاصله را بپذیرد تا بتوان متقاضیان خرید مسکن را تقویت کرد.

خبرهای خوش از پرداخت وام ۸۰ میلیون خرید مسکن در راه است 

وی در پاسخ به این سئوال که به هر حال پرداخت وام ۸۰ میلیونی خرید مسکن چه زمانی نهایی می شود، گفت: این طرح فعلاً در بانک مرکزی در حال بررسی است تا در مورد آن اعلام نظر شود.

مظاهریان گفت: پرداخت وام ۸۰ میلیون خرید مسکن به هر حال در بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در حال بررسی است و می‌‌توان انتظار داشت که در دو هفته آینده خبرهای خوبی در این خصوص به عموم مردم ارائه شود.

حال که بانک مرکزی با افزایش سقف وام مسکن مهر موافقت کرده است به نظر می رسد تصویب پرداخت وام ۸۰ میلیونی خرید مسکن نیز بزودی تصویب شود.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا