کشف حجاب خیانتی بزرگ به فرهنگ و دین بود

بصیر، مرتضی منتظر در گفت و گو با ما، همزمان با گرامیداشت ۱۷ دی سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب توسط رضاخان پهلوی اظهار داشت: یکی از مولفه‌هایی که در این امر باید به آن توجه کرد غریزی و فطری بودن امر حجاب است که در ذات بشری قرار دارد و با این فطرت پاک می‌تواند بسیاری از کاستی‌ها و مشکلات را در اجتماع و محیط پیرامونی خود برطرف کند.

وی نگاه اسلام به امر حجاب را یک نگاه عقلانی همراه با حفظ کرامت و منزلت اجتماعی زنان و مردان بیان کرد و افزود: بزرگترین صیانت اجتماعی حفظ همین مولفه است که در سایه حفظ حجاب و حدود اسلامی می‌توان بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های فردی و اجتماعی را برطرف کرده و به اعتلای جایگاه زنان و مردان و حفظ حریم واقعی کمک کرد.

این استاد دانشگاه های استان مازندران با اشاره به هجمه‌های سنگین دشمنان اسلام علیه حجاب و عفاف برای به انحراف کشیدن حقیقت این موضوع یادآور شد: آنهایی که با این اصل اساسی در جامعه و حکم شرعی مخالف هستند در حقیقت با اصل انسانیت و کرامت مخالفت می‌کنند و سعی دارند به هر شکل ممکن ارزش و اصالت حجاب را زیر سئوال ببرند.

منتظر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسئله کشف حجاب به دستور رضاخان یک فاجعه و خیانتی بزرگ به فرهنگ، دین و ملیت ما بود، گفت:‌ رضاخان پهلوی در حالی ۱۷ دی ماه سال ۱۳۱۴ فرمان کشف حجاب را صادر کرد که زنان مسلمان هیچ گرایشی به بدحجابی و بی‌حجابی نداشتند و حتی به رغم برخورد ستیزه‌جویانه ماموران رضاخانی آنها خانه‌نشینی را تحمل کردند اما اجازه ندادند چنین بی‌عفتی و بدسلیقگی در جامعه اسلامی نمود پیدا کند.

این کارشناس ارشد جامعه شناسی در ادامه عنوان کرد: به دلیل آنکه عفاف و حجاب با گرایش باطنی و فطری انسان عجین شده بود تلاش‌های بسیاری در انحراف حقیقی در این حوزه شکل گرفت و در نهایت این طرح خیانت‌کارانه با شکست روبه‌رو شد و امروز بعد از گذشت سال‌ها از آن ماجرا به خوبی می‌توان زوایای این حرکت مذبوحانه دیکتاتور ایران را مشاهده کرد.

وی با اشاره به دوگانگی رفتار غرب در مبنا قرار دادن آزادی تصریح کرد: اگر امروز در ترکیه و آذربایجان شاهد مقابله و ستیز با زنان و دختران محجبه هستیم نشانگر این اصل است که آنها نمی‌توانند به رغم اصالت ارزشی و دینی گرایش به معنویت را بپذیرند و دغدغه و نگرانی حقیقی آنها از گرایش زنان به سوی حفظ حجاب و عفاف است.

منتظر در پایان در بیان علل استقبال نکردن زنان ایرانی در طرح کشف حجاب نیز بیان داشت:‌ در این زمینه در کنار فطرت پاک و بیداری حقیقی ما شاهد ظهور و بروز اعتقادات قوی ارزشی و ایمانی در جامعه ایران هستیم که بر خلاف سایر جوامع که متاثر از نظام غرب و شرق خواستند پیرو آنها باشند، در ایران حفظ استقلال در این موضوع حرف اول و آخر را می‌زند.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا