حجاب و عفاف به زن هویت می‌ بخشد

بصیر، در اسلام زن دارای ارزش بسیار است و روایات فراوانی در مورد ارزش والای زن وجود دارد، همان‌طوری که امام خمینی(ره) فرمودند:« از دامن زن مرد به معراج می رود» و این نشان دهنده مقام والای زن می باشد، اما زنی دراسلام ارزش دارد که در مسیر اسلام قدم بردارد و اعتقاداتش را طبق اسلام قرار دهد.

عارفه معافی دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات، درباره ارزش والای زن به خبرنگار ما، گفت: زن هیچ‌گاه یک کالا نیست، عقاید و افکارش مورد احترام است، ولی زنی که از حجاب دور باشد اگر خود فاسد نشود باعث فساد افراد جامعه خواهد شد و آن وقت است که زن مانند یک کالا در جامعه می شود.

وی افزود: زمانی ‌که بانوان از عفاف و حجاب دور می‌شوند تربیت نسل‌های بعد به خطر می‌افتد زیرا بانوان به‌عنوان مادران خانواده نقش مهمی در تربیت فرزندان خویش دارند.

معافی به تلاش بیگانگان برای از بین بردن فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: دشمن همه تلاش خود را با بهره گیری از ابزارهای مختلف برای از بین بردن حجاب و عفاف به کار گرفته است، نابود ساختن بنیان خانواده‌ها یکی از برنامه‌های مهم در رسیدن به این اهداف است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی به خوبی پی بردند که حجاب و عفاف به زن هویت می‌ بخشد و با چنین وضعیتی نمی توانند به اهداف پلید خود دست یابد و در این زمینه تمام تلاش خود را می کنند که حجاب اسلامی را با ترفندهای مختلف زیر سوال ببرند.

معافی به نقش مهم خانواده در زمینه سازی و ترویج حجاب و عفاف اشاره داشت و افزود: خانواده نقش مهمی در تربیت فرزندان بر عهده دارند، همان‌طور که همه ما می دانیم شخصیت هر فرد ابتدا در خانواده شکل می گیرد و از این رو اولین الگوهای اساسی در بحث فرهنگ حجاب و عفاف در فرزندان به ویژه دختران، خانواده ها هستند.

وی تآکید کرد: باید الگوهایی را برای حجاب و عفاف فرزندان ‌مان در نظر بگیریم تا شخصیت آنها مطابق با احکام دین شکل گیرد.

معافی در پایان افزود: اسلام در تمام عرصه‌ها و زمینه‌ها کامل‌‌ترین دین به شمار می رود و همچنین کامل‌ترین نگاه را در حجاب عرضه کرده ‌است، اگر الگوی زندگی‌مان مطابق با زندگی اهل بیت(ع) به خصوص فاطمه زهرا(س) در سنگر حجاب و عفاف باشد می‌توانیم این فرهنگ با ارزش را در خانواده و در جامعه نهادینه کنیم.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا