مجازات جدید داعش برای زنان بی‎حجاب

بصیر، گروه تروریستی داعش برای مجازات زنانی که حجاب خود را رعایت نمی کنند، شیوه جدیدی به کار گرفته است.

به گزارش “السومریه نیوز”، وزارت حقوق بشر عراق دیروز چهارشنبه فاش کرد که داعش گروهی از زنان را مامور مجازات زنانی کرده که حجاب خود را رعایت نمی کنند.این مجازات “گاز و نیشگون گرفتن” است و در برخی از مناطق غربی استان الانبار که تحت کنترل داعش قرار دارد، اجرا می شود.

وزارت حقوق بشر عراق در بیانیه ای اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش گروهی ۳۰ نفره از زنان عراقی، سوری و لبنانی را تشکیل داده و آن ها را به ۳ گروه گاز گرفتن – نیشگون گرفتن – جوخه مرگ تقسیم کرده است.

به گفته این وزارتخانه، یکی از زنان عضو این گروه، زنی را که به کودک خود در داخل اتاقی در بیمارستان القائم در بخش زنان شیر می داد به این بهانه که حجاب وی کامل نیست، گاز گرفت. این زن بر اثر شدت درد از حال رفت و از ناحیه سینه به شدت زخمی شد.

موارد زیادی از نقض حقوق زنان در مناطق تحت تسلط داعش گزارش شده است. در میان زنان ایزدی بیشترین آسیب ها را دیده اند و پس از آنکه سرزمینشان مورد تاخت و تاز داعش قرار گرفت و مردانشان کشته شدند، خود به اسارت گرفته شده و در بازار برده داری داعش در موصل و الرقه به فروش رسیدند.هنوز بسیاری از این زنان در اسارت داعش هستند و آنهایی که موفق به فرار شدند، دچار آسیب های شدید روحی قرار دارند.

به گفته سازمان های حقوق بشر داخلی و جهانی، بسیاری از زنان در مناطق تحت کنترل داعش، کشته و یا مورد تجاوز قرار گرفته اند.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا