شورای شهر شیرود زنگ خطر را برای شهروندان خود به صدا درآورد!

بصیر، از اوایل هفته جاری، انتشار اخبار مبنی بر کاهش ۱۵ الی ۲۰ درجه‌ای دمای هوا و در پی آن بارش برف در نوار جنوبی سواحل دریای خزر و مناطقی از شمال غرب و شمال کشور، روال عادی و روزمره زندگی شهروندان و نظم عمومی حاکم بر شهر را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

 

مشاهدات عینی اخبار به‌دست‌آمده از اوضاع‌ و احوال نقاط مختلف شهرستان تنکابن حاکی از آن است که در چند روز اخیر اغلب شهروندان، با یادآوری هرج‌ومرج حاکم بر نحوه خدمات‌رسانی واحدهای خدماتی در ایام بارش برف در بهمن‌ماه سال گذشته، دچار اضطراب و نگرانی شده که برخی از افراد سودجو و فرصت‌طلب نیز از فرصت به‌دست‌آمده نهایت بهره را به سود خود می‌برند.

 

بر اساس گزارش‌های به‌دست‌آمده از گفت‌وشنود‌های مردمی در روستای نعمت‌آباد در شهرستان تنکابن، از دو روز گذشته لوازم و تجهیزاتی همچون پارو، بیل، چکمه و… به کالاهایی نایاب مبدل شده و در برخی از واحدهای صنفی اقلام فوق باقیمتی دو یا سه برابر به فروش می‌رسد. به گفته مؤمنی از اهالی روستای نعمت‌آباد تنکابن، تعداد بسیاری از اهالی این روستا با توجه به هوای صاف و بدون ابر و آفتابی روز سه‌شنبه و باتوجه به گرمای بی‌سابقه هوا در این موقع از سال، با در دست داشتن پارو و چکمه و باحالتی مضطرب و نگران در معابر عمومی مشاهده می‌شدند.

 

از سوی دیگر از ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۸ دی‌ماه ۹۳، مشاهده صف عریض و طویل نانوایی‌های شهرستان تنکابن سبب تشدید این نگرانی‌ها شده است، به‌گونه‌ای که اغلب افراد حاضر در این صف‌های عریض و طویل با خرید نان چهار یا پنج برابر میزان مصرف روزهای دیگر خود، باعث کاهش سهمیه پخت آرد روزانه نانوایی‌ها شدند.

 

سیب‌زمینی، پیاز، ماکارونی، باطری و شمع از دیگر اقلام پرمصرف شهروندان بوده که اغلب مغازه‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار تنکابن ۲۴ بدان اذعان داشتند.

 

حال در این میان انتشار اطلاعیه‌ای به‌صورت پیامکی از سوی شهرداری شهر شیرود و ارسال مجدد آن از سوی مردم این شهر به دیگر دوستان و آشنایان خود در نقاط مختلف شهرستان، احتمال بارش برف و کاهش شدید دما در روزهای آینده را برای شهروندان شهر شیرود و تنکابن به‌یقین تبدیل کرد.

 

 متن این پیامک بدین شرح است:

به اطلاع شهروندان محترم می‌رساند: در پی انتشار اخبار مبنی بر تغییر شرایط جوی و درنتیجه کاهش شدید دمای هوا و بارش برف در روزهای آینده، از شما عزیزان درخواست می‌گردد جهت آمادگی با شرایط پیش‌رو و مقابله بحران احتمالی، نسبت به تجهیز و تهیه لوازم موردنیاز خود اقدام کنید.

با تشکر شهرداری و شورای اسلامی شهر شیرود

 

شایان‌ذکر است که اضطراب شهروندان تنکابنی و نگرانی آنها از بحران برفی که احتمال وقوع آن از سوی سازمان هواشناسی و صداوسیمای مرکزی و برخی دیگر از نهادها و مؤسسات دولتی درحالی پیش‌بینی می‌شود، که آسمان این شهر تا این ساعات اولیه روز پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه ۹۳ صاف و مملو از ستاره و مهتابی است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا