پاداش هنرمندان مکتب اسلام از دست مادران شهید است نه کاخ نشینانی که از هر انگشتشان خون مظلومان عالم می چکد

بصیر، سردار محمد رضا نقدی در مراسم اختتامیه جشنواره کشوری تئاتر بسیج که در تالار انتظار شهر کرمانشاه و با حضور هنرمندان گروه های نمایشی سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به معجزه پیامبر اسلام (ص) در ایجاد یک تمدن در دل جهل اظهار داشت: مردم شبه جزیره عربستان در شدت جهل و تاریکی به سر می بردند و در اوج قصاوت دختر بچه های کوچک را زنده به گور می کردند. تا جایی که باید خداوند در قرآن به این جهال توصیه کند که فرزندان خود را نکشید.

 

وی ادامه داد: پیامبر اسلام در میان مردمی این چنین و در سرزمینی در میان سنگلاخ های کویر سوزان و سرزمینی که هیچ چیز در آن نمی رویید مبعوث شد اما در مقابل همه اینها تمدن های ایران و روم با کاخ های برافراشته و تمدن های مجهز به فن آوری و شهر های آباد وجود داشتند، در این عرصه پیامبر کاری کرد که این امت در مدت چند دهه تمدن های عالم را تسخیر کند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: این تحول شگرف نه در  عصر ارتباطات که یک پیام با کمترین زمان منتقل شود بلکه در زمانی که انتقال پیام یک دشواری بزرگ بود به وجود آمد. در این عصر اسلام و پیامبر کاری کرد که مصر به مالک اشتر و بین النهرین به حاکمیت علی افتخار کند تا یک ملت از ذلت بیرون رفته و بر قله های افتخار بایستد.

 

هنر هیچ موضوعی بهتر از اندیشه های اسلام برای نشر نخواهد یافت

 

وی با اشاره به ضرورت در خدمت اسلام بودن هنر خاطر نشان کرد: چرا ماباید این باور را رها کنیم و به دنبال مکاتب دیگر باشیم. کدام اندیشه می توان با این باور عمیق و والا هم آوردی کند. اندیشه ای که ۱۴۰۰ سال است همه قدرت های استکباری به دنبال نابودی آن هستند ولی باز هر روز درخشان تر و نورانی تر می شود.

 

نقدی گفت: هنر چرا نباید در اختیار انتشار و نشر این اندیشه گرامی باشد؟ اگر هنر ابزار بیان عواطف و احساسات است چه عاطفه و احساسی بالاتر از اسلام؟ دینی که ثمره آن انسان های رئوفی مثل امام خمینی (ره) و بالاتر از اینها ائمه اطهار (ع) را به دنیا معرفی می کند.

 

وی ادامه داد: کجا یک هنرمند می تواند عواطف و احساساتی ارزشمند تر از آنچه که در دین است پیدا کند. مکتب و مرامی که به هنر دوام می دهد و آن را ماندگار و والا می سازد.

 

مفتخریم به هنرمندانی که لبخد مظلوم را به رضایت ظالمان ترجیح می دهند

 

این فرمانده ارشد بسیج گفت: ما مفتخریم که امروز در این مکتب هستیم. در مکتبی که هنرمندان آن چشمشان به کاخ های استکبار و جایزه های پر زرق و برق آنها نیست. هنرمند ما عشقش نشاندن لبخند بر لب مظلومان است. عشق هنرمند ما نشان دادن داغ دردمندان و داغ دیدگان و شهداست.

 

نقدی تصریح کرد: هنرمند ما افتخارش این است که جایزه اش را از دست مادر شهید بگیرد نه از دست ظالمانی که از هر انگشت آنها خون مظلومان می چکد.

 

هنر نباید در جشنواره ها حبس شود

 

وی افزود: هنر و تئاتر را نباید محدود به این جشنواره ها کرد باید این تئاتر جریان پیدا کند و به زندگی مردم برسد. کارهای بزرگی با همت شما ارائه شده است. بسیجیان مفتخرند که هر سال در عید غدیر نمایش این حماسه را در سراسر کشور اجرا کنندو امیدواریم که در عید غدیر بعد بتوانیم این نمایش را در نجف اجرا کنیم.

 

سردار نقدی خاطر نشان کرد: هنرمندان بسیجی مفتخرند که هر شب در اردوهای راهیان نور صحنه های حماسه و دفاع رزمندگان را در قالب رزم نمایش با افلاکیان به نمایش بگذارند که این در دنیا شاید سابقه نداشته باشد که هر شب چند هزار نفر به تماشای تئاترهای همراه با رزم بنشینند و به جز صدای گریه های آن ها در طول این نمایش صدای دیگری به گوش نرسد. شاید به جز معدود افرادی که از شدت تأثیر پذیری صحنه غش می کنند فرد دیگری صحنه را ترک نمی کند.

 

وی در پایان با تشکر از عوامل برگزاری جشنواره تئاتر بسیج گفت: امیدوارم مردمی کردن هنر و به جریان انداختن تئاتر ها و فیلم های سینمایی به این جشنواره ها محدود نشود و در دل مردم جریان داشته باشد.

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا