بازجویی از خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز

بصیر، پایگاه خبری العربیه به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد: رایسن در دادگاه از پاسخ به بیشتر پرسش ها امتناع کرد و تنها به پاسخ به چند پرسش اصلی بسنده کرد. این رویداد در آمریکا به نقطه ای حساس درباره آزادی رسانه ها در این کشور تبدیل شده است.

موضوع این بازجویی در باره کتاب رایسن است. او در این کتاب جزئیات اقدام ناکام سازمان مرکزی اطلاعات و امنیت آمریکا (سیا) برای اخلال در برنامه هسته ای ایران را مطرح کرده است.

رایسن در دادگاه فدرال شهر اسکندریه در ایالات ورجینیا حاضر شد تا به بخشی از سوال های مطرح شده در پرونده اتهامی ‘جفری ستریلینگ’ افسر سابق سازمان سیا که با شکایت دولت آمریکا تشکیل شده، پاسخ دهد.

این رسانه ادامه داد: این افسر متهم شده که اطلاعاتی محرمانه در اختیار رایسن قرار داده است.

رایسن که برای نخستین بار در جایگاه شاهدان ایستاد، از فاش کردن اطلاعاتی که منابع محرمانه به او داده اند و زمان و مکان دیدارش با این منابع امتناع کرد.

سخنان کوتاهی که گاهی به صورت مقابله جویانه مطرح می شد، باعث شد ‘ستریلینگ’ به امکان ادامه رسیدگی دادستانی به این پرونده تشکیک کند.

«ادوارد مکماهون» وکیل مدافع ستریلینگ گفت، سخنان بسیاری است که نمی توان آن ها را بدون رایسن اثبات کرد.

پایگاه اینترنتی العربیه در پایان نوشت: دادستانی، ستریلینگ را متهم کرده که بدون اجازه، اطلاعاتی مرتبط با امنیت ملی را افشا کرده است. 

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا