رئیس بارسلونا مراسم توپ‌طلا را تحریم کرد

بصیر، رئیس باشگاه بارسلونا با اعلام اینکه در مراسم اهدای توپ طلای سال ۲۰۱۴ شرکت نخواهد کرد، گفت که همچنان قصد دارد برای لغو محرومیت یک ساله‌ای که از سوی فیفا برای آبی و اناری‌ها در نظر گرفته شده و به آنها اجازه خرید بازیکن نمی‌دهد، تلاش کند.

فیفا چندی پیش باشگاه بارسلونا را به خاطر عقد قرارداد با بازیکنان خارجی زیر سن قانونی به مدت یک سال از خرید بازیکن محروم کرد که این حکم توسط دادگاه عالی ورزش هم تأیید شد. به این ترتیب بارسلونا تا ابتدای سال ۲۰۱۶ از خرید بازیکن جدید محروم است.

در اعتراض به این ماجرا، خوسپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا قصد ندارد در مراسم اهدای توپ طلای فیفا که بیست و دوم دی در شهر زرویخ سوئیس برگزار می‌شود، شرکت کند.

بارتومئو که همچنان امیدوار است محرومیت باشگاه را لغو کند،‌ در حالی مراسم توپ طلا را تحریم کرده که ستاره آرژانتینی تیم او، لیونل مسی یکی از سه نامزد نهایی کسب توپ طلا است.

بارتومئو در کنفرانس خبری گفت: فیفا به ما نگفته چه کسی جرم اصلی را مرتکب شده است و باید اعلام کنم که در مدت محرومیت‌‌مان هیچ گونه رابطه‌ای با فیفا نخواهیم داشت. من نامه‌ای برای سپ بلاتر فرستاده‌ام و در آن به او گفته‌ام که در مراسم توپ طلای فیفا شرکت نخواهم کرد. این پایان ماجرا نیست. من روزی را می‌بینم که پرونده بارسا به نقطه عطفی در دنیای فوتبال تبدیل شود، درست مانند قانون بوسمن (انتقال آزادانه بازیکنان به تیم‌های دلخواه خود در پایان قرارداد با تیم‌های قبلی‌شان). این پرونده هر چقدر هم که به طور بینجامد ما بازنده آن نخواهیم بود.

در حالی که مسی جزو سه نامزد نهایی کسب توپ طلای فیفا در سال ۲۰۱۴ است، شماری از بازیکنان بارسلونا هم کاندیدای حضور در تیم منتخب سال فیفا – فیف‌پرو هستند که کلودیوبرواوو، جوردی آلبا، دنی آلوز، خاویر ماسچرانو، جرارد پیکه، ژاوی، آندرس اینیستا،‌ لوئیز سوارز، نیمار و مسی هم جزو آنها هستند.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا