۲۴ سانتی‌متر برف در مریوان بارید

بصیر، محمدطالب حیدری با اشاره به ورود موج بارشی به استان کردستان از اواخر روز گذشته گفت: با شروع بارش برف از شب گذشته تاکنون در شهر مریوان ۲۴ و در بانه ۱۷ سانتیمتر برف به زمین نشسته است.

او گفت: بیشترین مقدار بارندگی در شبانه‌روز گذشته از مریوان با ۱۵ میلیمتر گزارش شده و در بانه و سقز هم به ترتیب ۱۲ و ۱۰ میلی‌متر بارش گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به وزش باد شدید در سطح استان گفت: در شبانه‌روز گذشته بیشترین سرعت تندباد لحظه‌ای از بیجار با سرعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

او با اشاره به کاهش محسوس دما به دنبال بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان کردستان گفت: این کاهش دما در روزهای آینده هم ادامه دارد و به دلیل وزش باد برودت هوا بیشتر احساس خواهد شد.

حیدری گفت: روز جمعه به طور موقت از میزان بارش در سطح استان کاسته می‌شود اما با ورود جبهه جدید از روز شنبه به جو استان بارش پراکنده برف و باران در استان مجدداً آغاز می‌شود.

او گفت: به دلیل بارش برف و کولاک، عبور و مرور وسایط نقلیه در گردنه‌های استان کردستان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و رانندگانی که قصد عبور از مسیرهای ارتباطی استان را دارند باید وسایل ایمنی کافی همراه داشته باشند.

 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا