فراموشی فلسطین، هدف اصلی داعش

بصیر، ،حجت الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در حاشیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری قدس (قدسنا) در خصوص مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام گفت: زنده نگه داشتن مسئله فلسطین، ضرورت حمایت از فلسطین و تاکید بر ضرورت مقابله با تجاوزهای رژیم صهیونیستی را می‌توان از راه‌های کمک و پشتیبانی از مسئله فلسطین دانست، این‌ها مواردی هستند که می‌توانند در اصل مسئله حرکت به سمت آزادی کامل فلسطین تاثیرگذار باشند. ما نباید بگذاریم این فکر از بین برود چراکه تقریبا دشمنان اسلام سعی می‌کنند تا با شیوه‌های مختلف فلسطین به فراموشی سپرده شود.

وی در ادامه توضیح داد: به طور مثال برخی عقیده دارند که هدف اصلی گروهک تروریستی داعش همین موضوع است، آن‌ها می‌گویند که این گروهک ایجاد شده است تا مسلمانان با مشغول شدن در بین مشکلات مختلف، مسئله فلسطین را فراموش کنند و همچنین جبهه مقاومت که علیه رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کند نیز تضعیف گردد، البته اساس این طرح درست است، هدف و نیت تروریست‌های دشمن اسلام قطعا همچنین موضوعی بوده است.

اختری افزود: به خصوص شرایطی که در ۴ سال گذشته در سوریه بوجود آمده است تنها برای ضربه زدن به مقاومت صورت گرفته است چراکه سوریه به عنوان سنگر اول در مقابل اسراییل بود و این سوریه بود که برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان کمکی در جهت پشتیبانی مقاومت لبنان و فلسطین به شمار می‌رفت. لذا دشمنان اسلام در فکر این بودند تا سوریه و جبهه مقاومت را از بین ببرند. این افراد حتی می‌خواستند تا به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند ولی در ابتدا رفته‌اند تا بال‌های ایران که سوریه و مقاومت فلسطین است را مورد هدف قرار دهند.

وی تصریح کرد: مقابله با این جریان‌های تروریستی و تکفیری می‌تواند وحدتی در میان مسلمانان بوجود بیاورد و به عنوان یکی از مسائل مهم جهان اسلام که فلسطین است، امت اسلامی را در مسیر مقابله با رژیم اشغالگری اسراییل و ضرورت آزاد سازی فلسطین سوق دهد. به همین دلیل این کنفرانس تاثیر خاصی در جهت زنده نگه داشتن مسئله فلسطین و آزادی فلسطین خواهد داشت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در ادامه با اشاره به موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص آرمان فلسطین اظهار کرد: موضع ایران نسبت به مسئله فلسطین از روز اول آشکار است، جمهوری اسلامی سفارت رژیم صهیونیستی را به سفارت فلسطین تبدیل کرد و جای پرچم این رژیم را با فلسطین تعویض کرد و از روز اول نیز در کنار فلسطینیان ایستاده است، یکی دیگر از این مثال‌ها روز قدس است، روز قدس به عنوان زنده ساختن یاد و خاطره فلسطین و ضرورت آزادسازی فلسطین ایجاد شده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) با فرمایش بسیار دقیق خود که اسراییل باید از بین برود و این رژیم یک غده سرطانی است، تمامی راه‌ها را برای آزاد سازی مسئله فلسطین باز کرد و تمام اندیشه‌ای که آمریکایی‌ها در ذهن خود پرورانده بودند که اسراییل را در منطقه جا بیاندازند و کشورهای منطقه را به صلح با این رژیم بکشانند از بین برد. انقلاب اسلامی ایران تمام این نقشه را برملا کرد و از طرف دیگر تلاش برخی از کشورهای عربی که اکنون نیز از اسراییل حمایت می‌کنند را خنثی کرد، کشورهای عربی می‌خواستند تا مسئله فلسطین را یک مسئله عربی جلوه دهند ولی امام (ره) فرمودند که خیر این مسئله عربی نیست. فلسطین مسئله اسلامی است و همهٔ مسلمانان را دخیل این مسئله دانست.

اختری تاکید کرد: امام (ره) اذهان مسلمانان را به سمتی پیش برد که اگر امروز فلسطینیان تصمیم بگیرند و امضا کنند که خواستار تسلیم سرزمین فلسطین به اسراییل هستیم، مسلمانان این اجازه را به فلسطینیان نخواهند داد چراکه فلسطین متعلق به کل اسلام است. به همین دلیل به حرکت درآوردن مقاومت اسلامی فلسطین و آرمان فلسطین برای آزادی کامل از برکات جمهوری اسلامی ایران بوده است و در همه جنگ‌های فلسطین با رژیم صهیونیستی اعم از جنگ ۸ روزه، جنگ ۲۲ روز و جنگ ۵۱ روز اخیر همگان دیدند که جمهوری اسلامی حمایت کاملی از مردم فلسطین داشته است.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا