پای آگهی به مدارس هم رسید

بصیر، علی اصغر فانی امروز در حاشیه جشنواره جلوه‌های معلمی در جمع خبرنگاران درباره رتبه بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان تا پایان سال جاری تقدیم مجلس خواهد شد.

او گفت: با تصویب این طرح شاهد افزایش انگیزه‌ معلمان و مهارت حرفه‌ای انان خواهیم بود.

او درباره افزایش ۲۰ درصدی فوق‌العاده شغل معلمان مقطع ابتدایی گفت: افزایش ۲۰ درصدی فوق‌العاده شغل معلمان ابتدایی به نتیجه رسیده است اما تصمیم نداریم تمام مسائلی را که به نتیجه می رسد اعلام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره بیمه دانش‌آموزان از ابتدای سال تحصیلی تا زمان فارغ التحصیلی آنان گفت: مذاکراتی را با شرکت های بیمه درباره بیمه دانش‌آموزی انجام داده‌ایم اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم البته شرکت‌های مختلف بیمه‌ای پیشنهادات متعددی را در این باره ارائه کرده اند که باید با ارزیابی آن نتیجه نهایی را بگیریم.

فانی همچنین درباره استفاده از فضای مدارس برای تبلیغات گفت: طرحی را مد نظر داریم تا از امکانات و فضای مدارس در زمینه تبلیغات متناسب با فرهنگ حاکم بر مدارس استفاده کنیم.

او با اشاره به این که مدارس نمونه دولتی، هیئت امنایی و استعدادهای درخشان اگر ضوابط لازم را رعایت نکنند به مدرسه عادی تبدیل می‌شوند، گفت: ضوابط مد نظر را با توجه به مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش ابلاغ کرده‌ایم و به این مدارس فرصت داده‌ایم تا خود را با این ضوابط تطبیق دهند. طبعا در سال تحصیلی آینده مدارسی که خود را با ضوابط تطبیق ندهند تصمیم ‌گیری لازم را خواهیم داشت.

فانی در خصوص طرح استخدام مربیان پیش دبستانی گفت: در رابطه با استخدام این مربیان کمیته‌ای ماموریت یافته تا فراتر از این موضوع کار کند که به محض رسیدن به نتایج لازم آن را اعلام می‌کنیم.

او با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره جلوه‌های معلمی گفت: سال گذشته در چنین شبی با معلم مریوانی که برای همدردی با دانش‌آموز خود سرش را تراشیده بود دیدار کردم و پس از آن تصمیم گرفتیم تا هر سال همزمان با میلاد پیامبر اسلام جشنواره جلوه‌های معلمی را برگزار کنیم که امسال نخستین جشنواره برگزار شد اما طبیعی است که آن‌طور که مدنظر بود نتوانستیم اقدامی را انجام دهیم.امیدواریم این حرکت تشویقی باشد برای معلمان ایثارگر و تلاشگر و ما به عنوان وزارت آموزش و پرورش وظیفه تجلیل از تلاش و فداکاری معلمان را بر عهده داریم.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا