۲درصد از دارایی‌های کشور برای زنان

بصیر، سهیلا جلودارزاده، در نشست بانوان فعال در امور اقتصادی با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز، سرپرست اداره کل بانوان و امور خانواده استانداری البرز و جمعی از بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی برگزار شد، برگزاری کنفرانس‌های جهانی زن را نماد بارز توجه اخیر کشورهای غربی به حقوق زنان دانست وافزود: متاسفانه زنان در غرب نه تنها به حقوق مساوی با مردان دست نیافته‌اند، بلکه هویت اصلی خود را نیز از دست داده‌اند،هنگامی که درآمریکا انجمن احیای شأنیت زنان تشکیل می‌شود یعنی شأن زن در غرب به طور کامل از بین رفته است و برگزاری چنین کنفرانس هایی تنها به انحراف افکار عمومی از مسئله اصلی یعنی رعایت حقوق زن می‌انجامد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مقایسه وضعیت زنان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درخشش اسلام را در پرداختن به مساله زن به وضوح نشان می‌دهد.

جلودارزاده ابرازکرد: در عرصه علمی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی،اجتماعی و تربیتی زنان بعد از پیروزی انقلاب جهش چشمگیری داشتند که این پیشرفت به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان تصریح کرد: زنان این مرزو بوم پس از پیروزی انقلاب به همگان اثبات کردند که اگر شرایط مساعد برای پیشرفت آنان فراهم شود نه تنها دوشادوش مردان حرکت می‌کنند، بلکه در برخی از حوزه‌ها حتی گوی سبقت را از مردان می‌ربایند.

وی حضور ۶۸ درصدی بانوان در دانشگاه‌ها را نشان بارز توجه زنان به پیشرفت دانست و گفت: اگر حقوق زنان به درستی در جامعه محقق شود یقینا زنان می توانند بسیاری از امور مهم را به دست بگیرند.

جلودارزاده تاکید کرد: اگر به دنبال ایجاد عدالت در جامعه هستیم باید برای مرد و زن حقوق مساوی قایل باشیم و از مشارکت هرچه بیشتری زنان در عرصه‌های مختلف جامعه استقبال کنیم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان در بخش دیگری از سخنانش به بحران‌های اقتصادی اخیر جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه دولت یازدهم میراث دار کمبودها و تحریم‌هایی است که از گذشته برجای مانده‌است، تحریم‌های اقتصادی و رکود تورمی افزایش زنانه شدن فقر را در کشور رقم زده است.

وی تصریح کرد: در برنامه چهارم توسعه برنامه‌ریزی‌ها به سمتی پیش می‌رفت که هرسال۱۰ درصد از جمعیت یک ملیون نفری زنان سرپرست خانوار کاسته شود اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که امروز نه تنها از تعداد آنان کم نشده بلکه به دو نیم میلیون افزایش یافته است.

این مقام مسئول مشارکت زنان در عرصه‌های اقتصادی را راهکار اساسی این معضل دانست و بیان کرد: برای رفع این معضل و تامین مالی زنان از جمله زنان سرپرست خانوار نباید فعالیت در حوزه های اقتصادی را انحصاری کرد و عرصه را برای حضور فعال زنان فراهم نمود.

جلودارزاده تاکید کرد: ۳۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور باید به زنان اختصاص یابد لذا باید شرایطی را فراهم نمود تا این مهم محقق شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان اضافه کرد: عدم فعالیت موثر زنان در حوزه‌های اقتصادی موجب شده تا ثروت در کشور به دست مردان بیفتد به طوری که امروز تنها دو درصد از دارایی‌های کشور به زنان تعلق دارد که این محرومیت زمینه بروز بسیاری از مشکلات در جامعه خواهد بود.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا