وزیر ایتالیایی: حساب اسلام از عاملان جنایت پاریس جداست

بصیر، ،آنجلینیو آلفانو روز پنج شنبه در اظهارات تلویزیونی خود با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: هویت و محل اقامت آنها را می دانیم اما این به آن معنا نیست که همه آنها تابعیت ایتالیایی داشته باشند.

وی افزود: ما قانونی برای مبارزه با جنگجویان خارجی آماده کرده ایم و تصمیم داریم نه فقط با آنهایی که برای گروه های تروریستی عضو می گیرند بلکه با کسانی که قصد رفتن به مناطق بحرانی خاورمیانه به منظور شرکت در جنگ را دارند برخورد کنیم.

وزیر کشور ایتالیا همچنین ابراز امیدواری کرد که این افراد حتی در فضای مجازی توسط پلیس مورد پیگرد قرار بگیرند اما درباره جزئیات قانون جدید و اختیاراتی که به پلیس خواهد داد سخنی نگفت.
وی با تاکید بر ضرورت جدا کردن حساب دین اسلام از مجرمانی که در جنایت پاریس شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: میان کسانی که با آزادی به آیین های دینی خود می پردازند و افراد وحشی که از نام دین برای اهداف جنایتکارانه خویش سود می برند، تفاوت وجود دارد.

آلفانو تاکید کرد که برای مصون ماندن کشورش از حملات تروریستی احتمالی هرکاری که لازم باشد انجام خواهد شد و در این زمینه بخشنامه هایی برای همه استانها و فرماندهان نیروهای امنیتی صادر شده است.

وی در پایان گفت: هیچ کس نمی تواند وقوع حملات تروریستی را انکار کند برای همین حتی در صورت نبود هیچ نشانه ای از حمله تروریستی سطح آمادگی امنیتی باید بسیار بالا باشد.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا