اولین قربانی ایران برای فتح جام شانزدهم

بصیر،  تیم ملی فوتبال کشورمان کار خود را در شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۲:۳۰ فردا (یکشنبه) آغاز می‌کند، جایی که باید برابر تیمی قرار گیرد که ایرانی‌ها دل خوشی از آن ندارند. بحرین اولین سد مقابل شاگردان کی‌روش برای فتح جام ملت‌ها است، جامی که از سال ۱۹۷۶ یعنی ۳۹ سال قبل در حسرت آن هستیم.

ایران پس از آن خاطره تلخ برابر بحرین، پیروزی‌های خوبی برابر این تیم به دست آورده و حتی حریفش را هم ۶ تایی کرده اما جام ملت‌ها مسابقاتی است که همه تیم‌ها با تمام توان به میدان می‌آیند. همه می‌آیند تا از اعتبار خود دفاع کنند و مردان کی‌روش هم قطعا با همین انگیزه و هدف گام به میدان می‌گذارند. بازیکنان تیم ملی انگیزه زیادی دارند و همین موضوع می‌تواند برگ برنده ما باشد.

این در شرایطی است که کی‌روش از شرایط آمادگی تیمش راضی نیست. او این موضوع را بارها در صحبت‌های اخیرش اعلام کرده و گفته از تیم ملی ایران انتظاری نداشته باشید. او از نحوه آماده سازی تیمش گلایه دارد اما هر چه هست اینکه ایران یکی از مدعیان قهرمانی است هر چند تدارک خوبی هم نداشته باشد.

مصدومیت بیک‌زاده و منتظری برنامه‌های کی‌روش را در خط دفاع به هم ریخته اما از سوی دیگر او مهرداد پولادی و سروش رفیعی که به دلیل تخلف در کارت پایان خدمت محروم بودند را در اختیار دارد. بازیکنان خط هافبک و حمله ایران هم سرحال و روی فرم هستند.

باید دید کی‌روش چه استراتژی در دستور کار قرار می‌دهد. او گفته بود که همان شیوه جام جهانی را به کار می‌گیرد و این بدان معنی است که باید منتظر بازی تدافعی باشیم. البته احتمال اینکه سرمربی تیم ملی همه را غافلگیر کند و تیم ملی را با ترکیب و روش هجومی به میدان بفرستد هم وجود دارد.

بازی اول در هر تورنمنتی اهمیت فراوانی دارد و از این رو پیروزی برابر بحرین می‌تواند ایران را از لحاظ روحی و روانی در شرایط مطلوبی قرار دهد. تیم ملی کشورمان پس از این بازی باید ۲۵ و ۲۹ دی با دو تیم عربی دیگر یعنی قطر و امارات بازی کند و با برتری در گام نخست می‌تواند از دو رقیب دیگرش زهر چشم بگیرد.

در دیگر دیدار گروه C امارات و قطر از ساعت ۱۰:۳۰ فردا (یکشنبه) به مصاف یکدیگر می‌روند.

 
 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا