سخن سوال برانگیز رئیس محیط زیست فریدونکنار و بابلسر

با صید سنتی و قدیمی پرندگان موافقیم!

بصیر، ناصر کیائی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز در حاشیه آئین نمادین پاشیدن دانه ذرت در تالاب ازباران فریدونکنار، اظهار داشت: همه ما حفظ محیط زیست را یک وظیفه عمومی می دانیم و به همین دلیل در یک حرکت نمادین با پاشیدن ذرت برای این پرندگان در راستای این مهم قدم بر می داریم.

وی با بیان اینکه برای چندمین سال متوالی است که در فریدونکنار میزبان این پرندگان هستیم، خاطرنشان کرد: مسئولان و مردم بسیاری در این مکان جمع شدند تا بگویند محیط زیست متعلق به همه ما است.

رئیس محیط زیست شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار با اشاره به اینکه بیشتر پرندگانی که در اینجا هستند حلال گوشت‌اند، تصریح کرد: ما با این روش صیدی که در فریدونکنار وجود دارد مخالفیم.

کیائی افزود: سه نوع صید در این شهرستان وجود دارد که یکی از آنها شب دام است، در آن شکار به صورت تله، ناخودآگاه و دسته جمعی صورت می گیرد و به این ترتیب شاهد مرگ دسته جمعی پرندگان هستیم که با این امر به مخالفیم.

وی در ادامه بیان داشت: اما با روش سنتی و صید قدیمی «دوماچاله» که صیاد با هنر خود پرنده را صید می کند موافقیم.

کیائی با اشاره به اینکه در فریدونکنار تنوع زیستی ایجاد شده است، گفت: ما با شکار مخالف نیستیم سنتی مخالف نیستیم و به همین دلیل در سال گذشته به صیادان پروانه شکار دادیم، در سال جاری به دلیل آنفلوآنزای حاد پرندگان به شکارچیان پروانه شکار ندادیم.

به گزارش بصیرنیوز، سخنان این رئیس در حالی مطرح می شود که علیرضا یونسی رستمی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران امروز در این آئین بر لزوم تامین امنیت این پرندگان مهاجر تاکید کرده بود.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا