تهیه‎کننده فیلم”مزار شریف”: فیلمی متقاوت از لحاظ جلوه‌های بصری است

بصیر، منوچهر شاهسواری در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با طی کردن مراحل فنی فیلم سینمایی «مزار شریف» که قرار است در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش دربیاید اظهار داشت: هم اکنون کار ضبط موسیقی فیلم به پایان رسیده است، همچنین بخش عمده ای از صداگذاری کار نیز انجام شده و در حال حاضر در مرحله تکمیل کردن کار صدا، تصویر و اصلاح رنگ هستیم.

وی ادامه داد: از آنجا که «مزار شریف» از لحاظ جلوه های بصری کاری متفاوت است بنابراین استفاده از این سیستم موجب شده است تا کارهای فنی فیلم را با دقت بیشتری انجام بدهیم.

شاهسواری با بیان اینکه این فیلم سینمایی محصولی از حوزه هنری است، خاطر نشان کرد: حوزه هنری به عنوان پشتیبان، سرمایه گذار و حامی این پروژه علاقمند بود که فیلمی را در سپاس از  کارکنان کنسولگری ایران در مزار شریف که همه آنها به جز یک نفر به شهادت رسیدند، داشته باشد. بنابراین «مزار شریف» پاسخی به این خواسته حوزه هنری است.

حسین یاری، مهتاب کرامتی، مسعود رایگان، عمار تفتی،  ابراهیم برزیده و … بازیگران این فیلم به کارگردانی عبدالحسین برزیده هستند. علیرضا زرین دست فیلمبردار، مشکین مهرگان مدیرهنری، حسن زاهدی صدابردار، سعید ملکان چهره‌پرداز، مسعود فیروزه مدیرتولید و مهدی دلخواسته عکاس این پروژه هستند.

«مزار شریف» روایتی از حمله طالبان به کنسولگری ایران در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در شهر مزارشریف است. هشت نفر از دیپلمات‌های ایرانی در این حادثه کشته شدند و تنها الله مدد شاهسون بازمانده این حادثه است که راهی سفری ۱۵ کیلومتری با پای پیاده میشود به سمت ایران می‌شود.

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا