آیا پرسپولیس به این ۳ نفر می‌رسد؟

بصیر، بحث خصوصی‌سازی فوتبال در این دولت، نسبت به دولت‌های قبل بسیار جدی‌تر به نظر می‌رسد، البته از شواهد و قرائن پیداست که وزارت ورزش قصد دارد هر طوری شده این کار را عملی کند و سرخابی‌ها را واگذار کند.

اما آنچه در رسانه ها مطرح شده، نشان می‌ دهد که افراد و شرکت های زیادی خواهان خرید سهام پرسپولیس هستند.

طبیعی بود که فراخوان فروش سهام پرسپولیس به صورت مزایده‌ای پای خیلی‌ها را به این ماجرا باز خواهد کرد علی پروین یکی از نخستین افرادی بودکه با حمایت پیشکسوتان برای خرید یا اجاره پرسپولیس راهی وزارت ورزش شد.

از علی پروین ،حسین هدایتی و امیر عابدینی برای خرید پرسپولیس نام برده می شود که به نظر می رسد با توجه به سوابقی این سه نفر دارند بعید به نظر می رسد که آنها بتوانند پرسپولیس را به سرانجام برسانند.

 گفته می شود پروین به عنوان یکی از اسطوره های باشگاه پرسپولیس پیشکسوتان این باشگاه را دور هم جمع کرده تا دولت ۲۰درصد از سهام باشگاه را در اختیار او و پیشکسوتان قرار دهد.

آیا پرسپولیس به این 3 نفر می‌رسد؟

مردی که سالها به عنوان مربی در تیم پرسپولیس کار کرد و حالا هم در چند دوره به عنوان مدیر و سرپرست در تیم پرسپولیس کار کرد که چندان موفق نبوده است وحالا می خواهد پرسپولیس را بخرد که باید دید آیا می تواند با  سوابقی که دارد پرسپولیس را بخرد و آن را موفق کند یا خیر.

آیا پرسپولیس به این 3 نفر می‌رسد؟

حسین هدایتی که با ورود به فوتبال و ورزش به شهرت رسیده، این روزها در تلاش است تا به آرزوی دیرینه اش یعنی تصاحب باشگاه پرسپولیس برسد. وی که در باشگاه‌داری ناکام بود و نتوانست راه به جایی ببرد، اینک می خواهد پرسپولیس را با سرمایه میلیونی هواداران بخرد که این موضوع موجب نگرانی دلسوزان شده است.

آیا پرسپولیس به این 3 نفر می‌رسد؟

امیر عابدینی مدیر عاملی که شاید به واسطه حضورش در ده های ۷۰ به بعد در این تیم همه او را به عنوان مدیر موفقی می شناسند اما او هم به نظر می رسد گزینه مناسبی برای خرید پرسپولیس نباشد،عابدینی علاقه زیادی دارد پرسپولیس را بخرد ولی شاید با بر خی از سوابق و مشکلاتی که در راه خرید پرسپولیس  وجود دارد نتواند صاحب این تیم شود.

البته شاید با توجه به نزدیکی ایدئولوژیکی که بین عابدینی و گروهش با دولت فعلی وجود دارد، او از شانس بیشتری برای حضور در پرسپولیس برخوردار باشد.

به هر حال با توجه به مشکلات ساختاری که در اقتصاد ایران و همچنین سوابق نه چندان مناسب خریدارن تیم های پایتخت وجود دارد به نظر می رسد واگذاری باشگاه‌های فوتبال به بخش خصوصی نه تنها دردی را از فوتبال ایران دوا نمی‌کند، بلکه چه بسا ممکن است به مشکلات آن نیز بیافزاید.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا