پیش نمایشی برای “دیترویت ۲۰۱۵”

بصیر، نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی که به نام نمایشگاه خودرو دیترویت نیز شناخته می شود یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودروسازی جهان است. خودروهایی که امسال در این نمایشگاه ارائه خواهند شد بازتاب دهنده روند بهبود شرایط اقتصاد جهانی و عدم نگرانی از قیمت سوخت هستند.

 

پیش نمایشی برای نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

بر خلاف چند سال گذشته عملکرد و قدرت بالا همانند یک تابو در صنعت خودروسازی به نظر نمی رسد و برخی از مهمترین خودروهایی که طی نمایشگاه دیترویت عرضه خواهند شد مدل هایی توانمند مانند آکورا NSX و کادیلاک CTS-V هستند. خودروهای اسپرت به همراه وانت های پیکاپ مانند نیسان تیتان، تویوتا تاکوما و فورد F-150 رپتور نیز در کانون توجه قرار خواهند داشت.

البته افزایش توان و عملکرد خودروها به معنای قربانی کردن دوستدار محیط زیست بودن آنها نیست. این ویژگی همچنان از اولویت های اصلی خودروسازان مطرح جهان در نظر گرفته می شود. در ادامه برخی از خودروهای مطرح که طی نمایشگاه خودرو دیترویت عرضه خواهند شد را در قالب پیش نمایشی برای این رویداد بزرگ معرفی می کنیم. نمایشگاه خودرو آمریکای شمالی از هجدهم تا بیست و شش ژانویه در شهر دیترویت، آمریکا برگزار خواهد شد.

آکورا NSX ۲۰۱۶

پیش نمایشی برای نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

نسل دوم آکورا NSX به شدت با الهام از خودرو NSX کانسپت که در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۲ از آن رونمایی شد، طراحی شده است. به گفته آکورا، نسل دوم NSX یک خودرو هیبریدی چهار چرخ متحرک خواهد بود. آکورا NSX ۲۰۱۶ به پیشرانه شش سیلندر خورجینی VTEC به همراه سه پیشرانه الکتریکی مجهز است که یکی از پیشرانه های الکتریکی با جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه آن و دو پیشرانه دیگر روی چرخ های جلو یکپارچه شده اند. انتظار می رود نیروی خروجی آکورا NSX ۲۰۱۶ بیش از ۵۰۰ اسب بخار باشد.

آئودی Q7 ۲۰۱۶

پیش نمایشی برای نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

نسل جدید آئودی Q7 نسبت به مدل فعلی کوچک‌تر و باریک‌تر شده و زبان طراحی جدید آئودی در ظاهر آن نمایان است. اطلاعات چندانی درباره این خودرو منتشر نشده اما بکارگیری دو پیشرانه بنزینی TFSI با قدرت های ۲۵۲ و ۳۳۳ اسب بخار و یک پیشرانه توربو دیزل به قدرت ۲۷۲ اسب بخار انتظار می رود.

کادیلاک CTS-V ۲۰۱۶

پیش نمایشی برای نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

کادیلاک CTS-V ۲۰۱۶ به پیشرانه ۶٫۲ لیتری هشت سیلندر خورجینی مجهز شده که توانایی تولید ۶۴۰ اسب بخار نیرو و ۶۳۰ پوندفوت گشتاور را دارد و از این رو قدرتمندترین مدل تولیدی در تاریخ این برند است. همچنین، مهندسان کادیلاک از نسل جدید سامانه کنترل سواری مغناطیسی به همراه تایرهای میشلین سوپر اسپرت و ترمزهای عملکرد بالا برمبو در این خودرو استفاده کرده اند. در حقیقت، کادیلاک با این مدل آماده رقابت جدی با خودروهای بنز و ب‌ام‌و شده است.

شورلت ولت ۲۰۱۶

 

پیش نمایشی برای نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

شورلت ولت ۲۰۱۶ از طراحی ظاهری جدید و باز طراحی داخلی سود می برد. بر خلاف مدل های فعلی که قابلیت حمل چهار سرنشین را دارند، شورلت ولت ۲۰۱۶ به خوبی برای حمل پنج سرنشین بهینه سازی شده است. اگرچه اطلاعات زیادی درباره این خودرو منتشر نشده اما منابع آگاه به افزایش دامنه حرکت شورلت ولت ۲۰۱۶ به ۸۰ تا ۹۶ کیلومتر با پیشرانه الکتریکی به لطف پیشرفت های صورت گرفته در فناوری باتری و پلتفرم سبک‌تر خودرو اشاره داشته اند.

مرسدس بنز GLE کوپه ۲۰۱۶

پیش نمایشی برای نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

با معرفی GLE کوپه ۲۰۱۶ سرانجام مرسدس بنز آماده رقابت شانه به شانه با خودرو ب‌ام‌و X6 شده است. زبان طراحی جدید مرسدس بنز در قسمت جلو خودرو به خوبی نمایان است و در قسمت عقب اتصال چراغ های باریک عقب با یک نوار کرومی به یکدیگر جلب توجه می کند. مدل GLE کوپه خودرو مهمی برای مرسدس بنز محسوب می شود و سرآغازی بر سیستم نامگذاری جدید این شرکت نیز است.

ولوو S60 کراس کانتری ۲۰۱۶

پیش نمایشی برای نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

ولوو S60 کراس کانتری ۲۰۱۶ از قابلیت های بالایی سود می برد و با الهام از خودرو استیشن واگن موفق کراس کانتری طراحی شده است. در شرایطی که خریداران اروپایی قادر به خرید نسخه دیفرانسیل جلو با ویژگی های محدود ولوو S60 کراس کانتری خواهند بود برای بازار آمریکا پیشرانه ۲۵۰ اسب بخاری، سامانه چهار چرخ متحرک و جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته در نظر گرفته شده است.

تویوتا تاکوما

 

پیش نمایشی برای نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

تفکر درباره تویوتا تاکوما واژه های مختلفی مانند توانا، قابل اعتماد، سودمند و البته واژه ناخوشایند قدیمی را تداعی می کند. چندین سال از آخرین باری که تاکوما یک بازطراحی کامل را تجربه کرد، می گذرد و تویوتا قصد دارد تا برای حفظ رقابت پذیری خود به ویژه با وانت های آمریکایی در نمایشگاه خودرو دیترویت به این شرایط خاتمه دهد. در حال حاضر، تقریبا هیچ اطلاعاتی درباره تویوتا تاکوما منتشر نشده است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا