توافق مهم پولی ايران و ترکمنستان

بصیر، امانپور امروز در بازدید از شرکت کنترل گاز اکباتان همدان افزود: با توجه به اینکه باید سالانه حدود ۳ میلیارد دلار به دولت ترکمنستان بابت واردات گاز پرداخت کنیم، توافق شده تا به هر میزانی که صاحبان کالا و خدمات به این کشور صادرات داشته باشند جایگزین پول گاز شود.

او گفت: برای این منظور همه شرکتهای ایرانی فعال در حوزه نفت و گاز ترکمنستان را شناسایی و با آنان در مورد برنامه‌های آینده این وزارتخانه پیرامون توسعه صادرات کالاهای فنی و مهندسی گفتگو کرده ایم.

مشاور و نماینده ویژه وزیر نفت در صادرات کالا وخدمات فنی و مهندسی افزود : هم اکنون۱۰ هزار دستگاه کنتور گاز به کشور ترکمنستان صادر کرده ایم و۳۰ هزار دستگاه هم در مرحله انعقاد قرار داد است و۳۰ هزار دستگاه هم در حال مذاکره برای صادرات در سال آینده هستیم.

امانپور گفت:حمایت از صادرات کالا و خدمات فنی و‌ مهندسی از اساسی‌ترین اقدامات دولت است ومی‌تواند به خروج از رکود اقتصادی کمک کند.

نماینده ویژه وزیر نفت افزود: همچنین از کارشناسان و مدیران دولت ترکمنستان دعوت کرده ایم تا از صنایع و کارخانجات ایران بازدیدکنند و با سطح کیفی کالاهای ایرانی ، زیرساختها ، کارخانجات و قابلیتهای کشورمان آشنا شوند.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا