تجلیل از خانواده شهدای جنگل و ترور در آستانه حماسه ششم بهمن آمل

بصیر، گلی کهنسال با اعلام خبر برگزاری همایش بزرگ «یادیاران» شهرستان آمل اظهار داشت: از سال ۵۹ تا آبان ۶۳ مازندران درگیر مشکلات واقعه جنگل بود و این وقایع مشکلات زیادی را برای نظام به وجود آورد.

وی افزود: حماسه اسلامی و تاریخی ششم بهمن، بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک ضدانقلاب بود.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران عنوان داشت: در سال ۶۰، نیروهای مقتدر سپاهی و مردم دلیر آمل، با برپایی ۵۰ پایگاه عملیاتی در شهر و ۳۰۰ پایگاه در روستا، توانستند هدف منافقین را برای تصاحب این شهرستان نابود کنند.

کهنسال، هدف از برگزاری همایش یاد یاران را تبلیغاتی برای شناساندن حماسه بزرگ جنگل استان و نیز واقعه ششم بهمن به مردم بیان و تصریح کرد: در همایش بزرگ یاد یاران از خانواده‌های ۱۳۵ شهید جنگل، ترور و حماسه برجسته اسلامی ۶ بهمن مردم فداکار آمل تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این همایش، اختتامیه جشنواره خاطره نویسی شهدای جنگل برگزار و از ۲۲ راوی حماسه که خاطرات‌شان به چاپ رسیده تجلیل به عمل می‌آید، افزود: تاکنون۳۶۴  اثر به دبیرخانه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ارسال شد که از این بین ۸۰ درصد آن در قالب کتاب به چاپ می‌رسد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، از حضور ریاست قوه مقننه، به عنوان سخنران این همایش خبر داد و گفت: این همایش در پنجم بهمن ماه سال جاری و در سالن مجتمع فرهنگی و تفریحی اریکه آریایی برگزار می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: مردم مازندران و به خصوص آمل مشتاقانه منتظر دیدار مجدد با مقام معظم رهبری در سالروز حماسه اسلامی ششم  بهمن آمل هستند که باید از تمام ظرفیت‌ها برای این دیدار استفاده کرد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا