بانک‌ها در ضرر سرمایه‌گذاران هم شریک شوند

بصیر، کمال علیپور در نشست با مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار داشت: در مجموع میزان استفاده از منابع نفتی در لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان برآورد شده که میزان استفاده از منابع نفتی در این لایحه بودجه نشان می‎دهد، وابستگی بودجه سال آینده به درآمد نفت ۳۶/۶ درصد است.


وی افزود: دیروز هر بشکه نفت ۴۲ دلار فروش رفته و ما باید اتکا به نفت را کمتر کنیم.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به این‌که چگونه می‌توان مشکلات سرمایه‌گذاران تولیدی و صنعتی مازندران را حل کرد، گفت: وقتی بانک‌ها در سرمایه‌گذاری با واحدهای تولیدی مشارکت می‎کنند باید در ضرر آنها هم شریک باشند.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‎شمالی بیان داشت: امروز کارشناسان شما تضامین بانکی واحدهای تولیدی را به یک سوم قیمت واقعی لحاظ می‌کنند و به محض احساس ورشکستگی بنگاه‌ها آن تضامین بانکی را به کمترین قیمت به مالکیت خود درمی‌آورند.

در ادامه سید رمضان شجاعی کیاسری، نماینده مردم ساری و میاندورود ابراز داشت: مازندران دارای شرکت‌های سرمایه‌گذاری خوبی است و ما برای توسعه و قوام آنها باید حمایت‌ها را ادامه دهیم.

وی از مدیرعامل بانک ملی ایران خواست: اختیاراتی که در حیطه بزرگ‎ترین بانک جهان اسلام است، به مدیر شعب بانک ملی استان مازندران واگذار کند تا این مسئول در زمینه استمهال و بحث سرمایه در گردش و اجرایی نکردن معوقات و تسریع در عملیات بانکی و … در سریع‎ترین زمان اقدام کند.

شجاعی با بیان این‌که مازندران نسبت به سایر استان ها در بخش صنعت ۲۰ سال عقب‎ماندگی دارد، خاطرنشان کرد: مدیر شعب بانک ملی استان مازندران با مطالعه و تحقیق واحدهای تولیدی واجد شرایط تسهیلات را شناسایی و حمایت کنند تا آنان به ثبات برسند که در غیر این صورت همگی متضرر خواهیم شد.

وی با تشکر از ارائه سند مالکیت در شهرک های صنعتی، تصریح کرد: فشارهای زیادی به برخی واحدهای تولیدی وارد شده به طوری که نه تنها خود در مسیر تولیدی قدم نمی‎گذارند بلکه دیگران را هم نسبت آن نهی می‌کنند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا