گروه ۴، احتمال حذف ژاپن با ۲ پيروزي!

 

بصیر، ایران در دو جام ملت های قبلی در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ در یک چهارم نهایی مغلوب کره جنوبی شده و از دور رقابت ها کنار رفته است. البته ایران در سال ۲۰۰۷ شانس خوبی برای صعود به نیمه نهایی و پیشروی تا فینال داشت اما بخت و اقبال با ما یار نبود.

ایران در سال ۲۰۱۵ با دو پیروزی متوالی در رده دوم گروه قرار دارد و در شرایطی به دیدار امارات خواهد رفت که کسب مساوی به معنای صدرنشینی حریف خواهد بود. از آنجا که ژاپن صعود خود را به عنوان تیم اول تقریبا قطعی کرده است، صعود به عنوان تیم دوم ریسک بالایی دارد و چه بسا باعث حذف هر یک از دو تیمی بشود که به عنوان تیم دوم صعود می‌ کنند. البته هنوز ژاپن رسما به عنوان صدرنشین صعود نکرده و هر دو تیم عراق و اردن این شانس را دارند که حتی به جای ژاپن به دور بعدی برسند. در حال حاضر گروه چهارم مسابقات وضعیت کاملا پیچیده ای دارد و یک تیم ۶ امتیازی و دو تیم ۳ امتیازی در گروه وجود دارند. ژاپن در روز پایانی مقابل تیم اردن روحیه گرفته به میدان خواهد رفت و عراق هم با فلسطین در هم شکسته مقابله خواهد کرد.

اگر عراق با یک نتیجه پرگل فلسطین را مغلوب کند و اردن شگفتی آفرین بشود و ژاپن را شکست بدهد، حتی احتمال حذف مدافع عنوان قهرمانی هم وجود دارد اما این اتفاق به سختی رخ خواهد داد، چراکه ژاپن یکی از بهترین و محکم ترین تیم های این تورنمنت است.

در نهایت پیش‌بینی اولیه برای سرنوشت این گروه صعود عراق و ژاپن به عنوان تیم های اول و دوم گروه است اما احتمال دوم شدن ژاپن هم وجود دارد. بنابراین به طور قطع نمی‌ شود روی بازی یک چهارم نهایی برنامه ریزی کرد. در حال حاضر احتمال بازی هر سه تیم اردن، عراق و ژاپن با هر دو تیم ایران و امارات وجود دارد اما چه بهتر که حریف مرحله بعد ما ژاپن نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا