ضعف و قوتهای تیم ملی از نگاه حاج‌رضایی

بصیر،  امیر حاج‌رضایی، در تحلیل شرایط بازی تیم ملی ایران با قطر گفت: تیم ملی ما تاکتیک مشخصی دارد یعنی پرداختن به کار دفاعی و دل بستن به ضد حمله. البته در جام ملت‌ها ما این کار را بهتر انجام می‌دهیم چرا که قطعا سطح بازی در این مسابقه‌ها نسبت به جام جهانی پایین‌تر است. ما در جام جهانی هم با همین سبک بازی کردیم و در مقابل آرژانتین در ضد حملات خطرناک ظاهر شدیم.

وی همچنین به بررسی نقاط ضعف تاکتیکی تیم ملی پرداخت و گفت: تاکتیک تیم ملی به خودی خود مشکلی ندارد، ولی عملکرد بازیکنان در این سیستم بسیار اهمیت دارد.
 
حاج رضایی ادامه داد: قوچان نژاد در مقابل قطر به عنوان بازیکن ذخیره ضعیف ظاهر شد و از خود گذشتگی نداشت. در چند موقعیت که به دست آورد می‌توانست دقت بیشتری به خرج بدهد و ضریب گلزنی ما را بالا ببرد.
 
این کارشناس فوتبال با بیان اینکه برتری با یک گل برابر قطر بسیار خطرناک بود خاطرنشان کرد: کی‌روش خطر را به شدت احساس می‌کرد و دیدیم که در مواردی که بازیکنان موقعیت‌ها را از دست می‌دادند بسیار عصبانی می‌شد. همین احساس خطر باعث شد که کی‌روش امیرحسین صادقی را به عنوان مدافع پنجم وارد میدان کند.
 
حاج رضایی درباره عملکرد خط هافبک تیم ملی نیز اظهار کرد: در سمت راست دژاگه خوب و مفید ظاهر شد و توانست با قدرت بدنی و فیزیکی مناسب در چند مورد دفاع حریف را دور بزند. اما در سمت چپ با مشکل مواجه بودیم. به خصوص که حاج صفی در این بازی خوب ظاهر نشد.
 
وی با تمجید از عملکرد آزمون در نوک پیکان خط حمله گفت: گلی که آزمون زد یک گل کاملا اروپایی بود. به خصوص کنترل توپ او همراه با چرخشی که داشت کار یک مهاجم تربیت شده در اروپا بود.
 
حاج رضایی در این باره ادامه داد: من آزمون را خوب می‌شناسم. زمانی که در سپاهان کار می‌کردم آزمون پیش ما بود. تعابیر ژورنالیستی که در مطبوعات از آزمون دیده می‌شود به قوت خودش باقی؛ ولی او یک بازیکن بسیار بااستعداد و کم سن و سال است. مطمئنم که او در آینده نزدیک شماره ۱۰ جدید تیم ملی ایران خواهد بود.
 
وی در ادامه صحبت‌هایش عقب‌نشینی تیم ملی در نیمه دوم بازی با قطر را ناشی از عملکرد بازیکنان دانست و افزود: خط هافبک ما به هیچ عنوان در نیمه دوم خوب کار نکرد. هافبک‌های ما به هیچ عنوان در حفظ توپ خوب کار نکردند. از سوی دیگر به مهاجم ما هم اضافه نمی‌شدند. در دقایق پایانی بازی هافبک‌های ما فقط زیر توپ می‌زدند. به هر حال این نقاط ضعفی است که باید در تمرین‌ها برطرف شود.
 
این کارشناس فوتبال در پایان درباره احتمال رویارویی با ژاپن در یک چهارم نهایی خاطرنشان کرد: چه با ژاپن روبه‌رو شویم و چه با عراق به نظرم هر دوی آن‌ها تیم‌های خطرناکی هستند. من عراق را تیم خطرناکی می‌دانم که همیشه رقیب ما بوده است. بازی‌ آن‌ها شباهت زیادی به بازی ما دارد و شناخت خوبی نسبت به ما دارند.
 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا