تناقض در عملکرد ۹ ماهه خصوصی سازی

بصیر،  بنابر اعلام سازمان خصوصی سازی از ابتدا تا پایان آذر امسال بالغ بر ۳۴ هزار و ۴۴ میلیارد ریال سهم دولتی توسط این سازمان واگذار شده که از این میزان، ۲۸۲ میلیارد ریال در بورس، ۲۵ هزار و ۶۹۹ میلیارد ریال در فرابورس، یک میلیارد ریال از طریق مذاکره و ۸ هزار و ۶۲ میلیارد ریال از طریق مزایده واگذار شده است.

همچنین در ۹ ماه گذشته ۳۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال سهم دولتی به صورت بلوکی، ۲۴۶ میلیارد ریال به صورت تدریجی و ۳۴۸ میلیارد ریال به صورت ترجیحی به فروش رسیده است.

اما در مقابل نگاهی به آمار منتشر شده توسط شرکت بورس نشان از این دارد که از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۷۹ میلیون سهم دولتی به ارزش ۹۵۶۱ میلیارد ریال توسط سازمان خصوصی سازی در بورس اوراق بهادار فروخته شده است.

بر اساس این گزارش؛ در فروردین و اردیبهشت سال جاری به ترتیب ۳۶ میلیون سهم به ارزش ۵۰ میلیارد ریال و ۱۵۶ میلیون سهم به ارزش ۱۴۸۲ میلیارد ریال در بورس واگذار شده است.

در خرداد و تیر امسال هم به ترتیب ۱۷۸۰ میلیون سهم دولتی به ارزش ۶۸۳۷ میلیارد ریال و ۱۰۷ میلیون سهم به ارزش ۴۱۷ میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار فروخته شده است.

تعداد ۴۳ میلیون سهم دولتی به ارزش ۱۱۲ میلیارد ریال و ۲۵۷ میلیون سهم به ارزش ۶۶۳ میلیارد ریال نیز به ترتیب در مهر و آبان امسال در بورس به فروش رسیده است و سازمان خصوصی سازی در مرداد، شهریور و آذر موفق نشده است هیچ سهمی را در بورس اوراق بهادر به فروش برساند.

این گزارش می افزاید: در حالی بنابر اعلام سازمان خصوصی سازی در ۹ ماه گذشته از ۳۴ هزار و ۴۴ میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده، ۲۸۲ میلیارد ریال در بورس به فروش رسیده است که این عملکرد اختلاف ۹۲۷۹ میلیارد ریالی را با آمار شرکت بورس دارد.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا