اظهارات اسطوره تیم منچستر یونایتد در حمایت از مسلمانان/ جنبش پیش رو یک تحریک و فتنه انگیزی پنهان است!

بصیر، اریک کانتونا، اسطوره فوتبال منچستر یونایتد در مورد خطر رشد افراط گرایی و نژاد پرستی پس از حمله به مجله شارلی ابدو سخن گفت.

 

اظهارات اسطوره تیم منچستر یونایتد در حمایت از مسلمانان/ جنبش پیش رو یک تحریک و فتنه انگیزی پنهان است!


وی در این مورد گفت: « متاسفانه اولین باری نیست که آزادی بیان مورد حمله قرار گرفته است. در اکتبر ۱۹۸۸، سینمای “سن میشل” در جریان یک حمله به آتش کشیده شد. در این سینما مردمی بودند که فیلم «آخرین وسوسه مسیح» ساخته “مارتین اسکورسیزی” را تماشا می کردند. حمله را یک گروه کاتولیک در پاریس انجام دادند. ۴۰ نفر مجروح شدند که جراحت ۴نفر از آنها جدی بود. آنجا هم به مسیح توهین شده بود. مسیح را به سخره گرفته بودند. قصد این حمله جنایتکارانه در آتش سوزاندن ۵۰ نفر از مردم بود. 
حال بایستی تمام مسیحیان را تروریست و افراط گر می خواندیم؟ که نخواندیم! حال چگونه شده که تمام مسلمانان را تروریست و افراط گر می خوانند؟

اظهارات اسطوره تیم منچستر یونایتد در حمایت از مسلمانان/ جنبش پیش رو یک تحریک و فتنه انگیزی پنهان است!


می خواهم بگویم آنچه که امروز اتفاق افتاده، یعنی حمله علیه شارلی ابدو را نباید برای حمله علیه اسلام به کار گیریم . بلکه تعصب و خرافه پرستی در هر جایی هست، اما این اقلیتی از مردم را دربر می گیرد. بقیه به طور معمول کاتولیک، بودایی، و مسلمان هستند. فکر می کنم مهم است که گاهی به منابع اشاره کنیم. اکر ما فقط بر واقعیات تمرکز کنیم و خود را به آنها محدود سازیم، مانند این است که گویی در گذشته چیزی وجود نداشته است. مهم است به خاطر بیاوریم که همه این ها قبلا وجود داشته و همه قبلا اتفاق افتاده، اما توسط گروه های تروریستی که اسلام گرا نبوده اند.

خطر زمانی می توانست باشد که همه مسلمانان مانند آنها باشند. اما من اعتقاد دارم که ۹۰ درصد مسلمانان، امروز از آنچه اتفاق افتاده ناراحت و شرمسارند. این مهم است که آن را شامل مسلمانی که میانه رو و شهروندی مانند من و شماست نکنیم. به چه معنا؟ آیا به این معنا که اسلام یک دین افراط گرا است؟ نه، این می تواند یک تحریک و فتنه انگیزی پنهان و بسیار خطرناک باشد. ما نباید به هرکسی چنین رنگی بزنیم. کاملا مشخص است که جریان از منبعی بزرگتر و بالاتر حمایت می شود. جریانی برای خراب کردن یک دین الهی و مردم پیرو آن.

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا