اهانت به پیامبر (ص)، وحشت سران غرب از گسترش اسلام است

بصیر، سعید راد استاد دانشگاه آزاد کرج و کارشناس مسایل سیاسی گفت: اهانت به مهمترین مقدسات اسلامی یعنی پیامبرعظیم الشان اسلام به هیچ وجه قابل تحمل نیست و این عمل یک صحنه گردانی است از سوی سرویس‌های جاسوسی و صهیونیسم است تا مسلمانان را تحقیر و اساس اسلام هراسی را در دنیا ایجاد کنند لذا همه باید برای مقابله با این توهین قیام کنیم.


وی با تاکید براین که داعش بین فرق اسلامی اختلاف افکنی می کند، اقدامات این گروه تروریستی را ننگ آور دانست و گفت: این جریان تکفیری باعث شده مسلمانان به جان هم بیافتند و در برابر این فاجعه عظیم آن گونه که باید و شاید قاطعانه عمل نکنند. این اهانت گستاخانه توطئه جدید غرب علیه اسلام است که به بهانه آزادی بیان به اسلام‌ستیزی می‌پردازند.

راد اظهار داشت: توطئه گران هرچند وقت یک بار به نام های مختلف دمکراسی و آزادی با طرح گسترده مسائل سیاسی و فرهنگی علیه مسلمانان به میدان می آیند در حالی که آن ها خود تروریست جهانی هستند.

وی در ادامه گفت: اگر ترور یا جنایتی در هر کجای دنیا صورت می‌گیرد ما آن را محکوم می‌کنیم و کاری هم نداریم که آنان که کشته می‌شوند دارای کدام مذهب و عقیده هستند

وی خاطرنشان کرد: بعد از این حادثه ما شاهد حمله به مسلمانان و مساجد آنان بودیم به طوری که موج جدیدی از اسلام هراسی در کشورهای غربی به وجود آمد و جالب آنکه این عملیات توسط کسانی صورت گرفته که از سوی کشورهای غربی حمایت شده و در کشور سوریه و یمن به کشتار مردم عادی مشغول بودند

راد ادامه داد: بعد از این عملیات تروریسمی به مجله شارلی ابدو در یک اقدام هماهنگ شده این مجله اقدام به انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام کرده و با صراحت اهانت به پیامبر اسلام (ص) را در دستور کار خود قرار داد و در یک روز تیراژ مجله خود را از ۵۰ هزار به سه میلیون نسخه افزایش داد و این مجله را به زبان‌های ترکی، عربی، انگلیسی ترجمه و در ۵۰ کشور دنیا توزیع کرد و دولت فرانسه کمک مالی خود را افزایش داد

وی عکس العمل شدید غربی ها به این جنایت و برخورد دوگانه آنها با جنایات تروریستی در دیگر نقاط دنیا را برای ایجاد اسلام هراسی و اهانت به پیامبر مقدس اسلام(ص ) دانست و تصریح کرد: ما این اهانت به ذات مقدس پیامبر اسلام را محکوم می‌کنیم و اعلام می‌داریم نور پیامبر اسلام که امروز اقصی نقاط عالم را در برگرفته است با این اقدامات نابخردانه کمرنگ نخواهد شد بلکه بر عشق و ارادت او افزوده خواهد شد .

وی اضافه کرد: کشیدن کاریکاتور از پیامبری که مظهر کرامت و ادب است و آمده تا آنچه را خداوند در ذات انسان گذاشته است، بارور کند و انسان را به رشد و کمال برساند، جاهلیت مدرن است، پیامبری که حتی قبل از رسیدن به مقام نبوت، هرگز غلامان را با این اسم صدا نمی کرد و به آنها «فتی» که در معنای خود جوانمردی را نیز به همراه دارد صدا می زد.

راد افزود: به تعبیر خداوند نیروی داخلی در درون انسان ها به ودیعه گذاشته شده که انسان فطرتا به سوی خدا حرکت می کند و پیامبر گرامی اسلام نیز چراغ هدایت این حرکت به سوی توحید می باشند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: وحدت و اتحاد بین مسلمانان باعث می‌شود بر مشترکاتی که دارا هستند، استوار شوند و بر طبل اختلاف نکوبند که اگر بر همان مشترکات تکیه کنند مشکلات حل می‌شود و از جدایی‌ها که منافع دنیوی و حتی اخروی را از بین می‌برند دوری کنند.

وی افزود: عدم وحدت باعث می‌شود دشمن از این فرصت سوءاستفاده کند و به منافعی که می‌خواهد برسد. اما اگر مسلمانان بر محور توحید و مشترکات، همان چیزی که پیامبر بر آن تاکید می‌کردند تکیه کنند، نیروها مضاعف می‌شود.

راد اضافه کرد: اما اهانت به اعتقادات، جز اینکه موجب تفرقه می‌شود چیزی ندارد. در واقع اهانت به اعتقادات به دلیل اینکه اعتقادات جزیی از وجود شخص است، اهانت به خود شخص است و این توهین یعنی طرف را زمین زدن و با فرد وارد جنگ شدن که جنگی نفسانی و خودی است.

این مدرس دانشگاه در پایان افزود: از تمام مسلمانان جهان می‌خواهیم در مقابل این عمل هتاکانه سکوت نکرده و صدای اعتراض خود را به گوش کور دلان برسانند، فرق و مذاهب دیگر دنیا نیز این اعمال را محکوم کنند و بدانند سکوت در مقابل این خباثت‌ها دامن آنان را نیز خواهد گرفت چرا که عاملان این جنایت‌ها به هیچ دین و مسلکی پایبند نیستند.

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا