۶۵ حافظ کل قرآن در محمودآباد وجود دارد

بصیر، فرماندار محمودآباد در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: سهم پنج درصدی درآمدی شهرداری‌ها براساس قانون باید به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند.

سیف الله فرزانه با اشاره به وعده مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران در موضوع استقرار نمایندگی آموزش و پرورش در سرخ‌رود گفت: این مسئله نیز باید از سوی مسئولان آموزش و پرورش شهرستان به خوبی پیگیری شود و مدیران نیز به وعده‌های خود عمل کنند.

وی با تقدیر از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در تربیت حافظان قرآن عنوان داشت: وجود بیش از ۶۵ دانش‌آموز حافظ کل قرآن بسیار ارزنده و در خور تحسین است اما باید با پشتیبانی کامل از این استعدادهای قرآنی ادعای پایتخت قرآنی بودن محمودآباد را به اثبات برسانیم.

سیف الله فرزانه با اشاره به اینکه توسعه امامزاده قاسم(ع) یک آرزو برای ما محسوب می‌شد، خاطرنشان کرد:با برگزاری جلسات متعدد این کار با پایان سال تحصیلی امسال انجام می‌شود که البته نباید تا زمان جابه‌جایی مدارس از موضوع تحصیل بیش‌از ۷۵۰ دانش‌آموز مدارس در جوار این امامزاده غافل شویم.

فرزانه افزود: در زمان اجرای معماری اسلامی امامزاده قاسم(ع) نیاز است تا شهرداری پل عابر‌پیاده و ایستگاه تاکسی در کنار این امامزاده را تغییر دهد.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان محمودآباد با اشاره به آمادگی شهرستان در ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه جایگزین مدارس مذکور تصریح کرد: در صورت تعیین زمین مناسب از سوی آموزش و پرورش و تهیه نقشه و طرح مطالعاتی مناسب، بلافاصله ساخت این مدرسه را آغاز می‌کنیم.

سیف الله فرزانه با اشاره به اینکه آموزش مهارت‌ در هنرستان‌های محمودآباد ضعیف است، خاطرنشان کرد: باید مطالبات هنرستان‌ها به خوبی پیگیری و از این مراکز حرفه‌آموزی به خوبی حمایت شود.

فرزانه با بیان اینکه در ملاقات مردمی سطح روستاهای شهرستان مردم از تبدیل شدن مدارس بلااستفاده به مراکز فساد گله‌مند بودند، یادآور شد: اگر این مدارس قابل استفاده نیستند، بهتر است در اختیار شوراها و دهیاران قرار گیرد تا از تبدیل شدن به این مراکز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

فرماندار محمودآباد خواستار پیگیری جدی پلیس مدارس شد و اظهار کرد: اگر شهرداری قادر به تهیه لباس برای پلیس مدارس نیست، آمادگی این کار مهم را داریم.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا