روحانی برتر معاونت تبلیغ کشور مطرح کرد

لزوم برخورد قاطع دستگاه دیپلماسی با کشور اهانت کننده/ سران جهان اسلام سفرای فرانسه را اخراج کنند

بصیر، حجت‌الاسلام غلامرضا آقاجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با اشاره به توهین مجله فرانسوی به پیامبر مهربانی‌ها، اظهار داشت: متاسفانه عملکرد ضعیف مسلمانان در دنیای اسلام، عدم اتحاد بین آنها و کاهلی در مراجعه به متون الهی، عدم معرفی حوادث شاخص و برجسته کردن افراط و تفریط‌ها توسط دشمنان این فضا را برای دشمنان ما ایجاد کرده که به بهترین مخلوق عالم که تمامی خصوصیات خوب را دارا است توهین کنند.

وی با بیان اینکه نفرت و کینه خود را نسبت به این حادثه شنیع اعلام می کنیم، اذعان داشت: غربی‌ها مفهوم احترام را نمی دانند و حقوق بشر و آزادی بیان را بیشتر به نفع خود معنا می کنند.

روحانی برتر معاونت تبلیغ کشور با اشاره به اینکه آنها هرجا به ضررشان است آزادی بیان و تروریست را بد اعلام می کنند، گفت: آیا در اروپا در مورد هلوکاست می توان سخن گفت؟ آنان ادیان را نمی فهمند و به دنبال دکور هستند و می خواهند با هر طریقی به اهداف خود برسند.

آقاجانی با اشاره به عملکرد مسئولان در برخورد با این توهین، اظهار داشت: متاسفانه عکس العمل مدیران ما در کشور بسیار ضعیف بوده است و این امر موجب جسارت‌های بیشتر دنیای استکبار می شود.

وی افزود: ای کاش همانطوری‌که به خاطر یک اتفاق سفرای کشورهای اروپایی را فرامی خوانند، جهان اسلام به خاطر توهین به پیامبر سفرای این کشور را اخراج می کردند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: اگر جهان اسلام باور داشته باشد و در مقابل این حرکت بایستند، انقلابی دیگر به وجود می آورند، متاسفانه سران کشورهای اسلامی خیلی ضعیف عمل کردند.

آقاجانی افزود: مدیران جامعه ما به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور اقدام خاصی در این زمینه به عمل نیاورد.

 

وی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه چند روز بعد از این توهین بسیار بد به فرانسه سفر می کند و انگار هیچ اتفاقی نفتاده است، یعنی آنقدر ذلیل شده‌ایم که بعد از توهین بزرگ به پیامبر مهربانی ها به کشور توهین کننده سفر و در مورد سیاست بحث کنیم، به همین دلیل واقعا برای این وزیر و مردان دیپلماسی کشور متاسفم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا