۱۲ دونده معمای فیزیولوژی بدن انسان را حل می‌کنند

بصیر، ۱۲ ورزشکار در اقدامی عجیب و بی‌سابقه از غرب تا شرق آمریکا را می‌دوند تا معمای واکنش‌ بدن انسان در دویدن‌های طولانی مدت را حل کنند. 

 

۱۲ دونده معمای فیزیولوژی بدن انسان را حل می‌کنند

در این مدت دانشمندان آنها را زیر نظر دارند.

این ورزشکاران و دانشمندان پروژه جالب توجه خود را از روز گذشته از کالیفرنیا آغاز کرده و درحالی که تقریبا هر روز به اندازه مسافت یک دوی ماراتن (۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متر) می‌دوند به اطلاعات مهم و ارزشمندی دست پیدا می‌کنند که به سلامت و فیزیولوژی انسان مربوط می‌شود. مقصد آنها مریلند در شرق آمریکاست.

برآورد شده که ورزشکاران در این پروژه حدود ۵ هزار کیلومتر می‌دوند. آنها این مسافت قابل توجه را در ۴ ماه و نیم پیش رو پشت سر می‌گذارند. در مدتی که این افراد می‌دوند گروهی از دانشمندان فیزیولوژی بدن آنها را به دقت مورد مطالعه قرار می‌دهند تا چگونگی واکنششان به سختی‌های دویدن طولانی و نکات مرتبط با آن را متوجه شوند.

در این بررسی تلاش می‌شود تا به این پرسش پاسخ داده شود که چرا بدن برخی افراد توانایی منحصربفردی در تحمل فشارهای سنگین شرایطی نظیر دویدن‌های طولانی را دارد.

مطالعه نحوه و میزان کالری سوزی در بدن این ورزشکاران و همچنین تغییر توده بافت ماهیچه‌ای و چربی در آنها از جمله اهداف این بررسی طولانی‌مدت است‌ دانشمندان در این پروژه تأثیر فعالیتهای شدید ورزشی بر سلامت قلب، باکتری روده، الگوهای خواب، جراحات بدن و سلامت فکری را نیز مد نظر قرار می‌دهند.

این پروژه علمی – ورزشی “دویدن در عرض آمریکا” ( Race Across USA) نام دارد و در کنار آن تلاش می‌شود تا برای کمک به تحقیقات پزشکی حوزه درمان چاقی در کودکان کمک مالی جمع‌آوری شود.

طی ۳۰ سال گذشته میزان ابتلا به چاقی در کودکان و بزرگسالان آمریکا به ترتیب ۲ و ۴ برابر شده است‌. این آمار نگران‌کننده‌ای است که توسط مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا منتشر شده است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا