۹۰ درصد موبایل‌ها خدمات پس از فروش ندارند

بصیر، غلامحسین کریمی خراسانی رییس اتحادیه صنفی دستگاه‌های مخابراتی، اظهار کرد: با توجه به این‌که اکثر موبایل‌ها وارداتی هستند و به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند، این موضوع خسارت میلیاردی به دولت وارد می‌کند.

اجناس قاچاق خدمات پس از فروش ندارند

وی با بیان اینکه خدمات پس از فروش در رابطه با کالاهایی است که با برگه سبز و شناسنامه وارد بازار می‌شوند، گفت: برای جنسی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود نمی‌توان خدمات پس از فروش داد و با توجه به این‌که قاچاق موبایل بیش از ۹۰ درصد است چگونه می‌توان به آنها خدمات پس از فروش داد؟!

کریمی خراسانی با اشاره به این که تمام برندهای مشهور از این اتحادیه مجوز خدمات پس از فروش دارند، گفت: این اتحادیه تنها اتحادیه ای است که مجوز خدمات پس از فروش را در اختیار شرکت های ارائه دهنده دستگاه مخابراتی و ارتباطی قرار می دهد.

رعایت نکردن ضوابط لازم در تعمیر گوشی تلفن همراه

وی دریافت بیش از حد دستمزد یا استفاده از اجناس تقلبی و رعایت نکردن ضوابط لازم در تعمیر گوشی تلفن همراه را از جمله موارد تخلفی عنوان کرد که باید در این زمینه با متخلفان برخورد کرد. رییس اتحادیه صنفی دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی خطاب به مصرف کنندگان گفت: کاربران کالاهای ارتباطی و دیجیتالی در صورت مشاهده مشکلی در مورد تعمیر گوشی تلفن همراه خود و همچنین دریافت بیش از حد دستمزد یا استفاده از جنس تقلبی می توانند شکایت خود را به اتحادیه دستگاههای مخابراتی از طریق شماره تلفن ۸۸۵۳۱۰۱۰ اظلاع دهند.

کریمی خراسانی در بخشی از سخنان خود با بیان این که صوت و تصویر جزو لوازم خانگی محسوب شده و باید هرچه سریع‌تر در راستای ادغام اتحادیه‌های موازی اقدام شودمعتقد است: اتحادیه لوازم خانگی باید با اتحادیه لوازم صوتی و تصویری ادغام شده و اتحادیه ما نیز باید با اتحادیه رایانه و الکترونیک ادغام شود که این‌گونه موازی‌کاری‌ها مشکل‌ساز نشده و به کشور صدمه وارد نکند.

۹۹ درصد سوئیچ‌های مخابراتی وارداتی است

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۹۹ درصد سوئیچ‌های مخابراتی وارداتی است، افزود: البته این به آن معنا نیست که ما قدرت تولید آنها را نداریم بلکه به دلیل آنکه هزینه‌ تولید آنها حدود دو برابر واردات تمام می‌شود؛ بنابراین تولید آنها به صرفه نیست.

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی گفت: در دهه ۶۰ به کشور‌هایی مثل عراق، سلیمانیه، کشور‌های آسیای میانه، افغانستان و برخی کشور‌های دیگر صادرات سوئیچ را داشتیم؛ بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که توانایی کافی و لازم در این زمینه را داریم.

وی اظهار کرد: در خصوص صادرات نرم‌افزاری در حوزه سیستم های مرتبط با استفاده از اینترنت به‌منظور مکالمات تلفنی توانایی‌های لازم را داریم و می‌توانیم به کشور‌های جهان سوم و یا در حال توسعه نیز این‌گونه نرم‌افزار‌ها را صادر کنیم.

کریمی خراسانی تاکید کرد: مهم ترین موضوع در این زمینه حمایت دولت از فعالان این صنف است که باید حمایت های لازم صورت گرفته و تسهیلاتی فراهم شود تا بتوانیم در زمینه تولید و صادارت در این گونه سیستم های مخابراتی که کشورمان توانایی لازم را دار د اقدامات لازم را انجام دهیم.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا