کنترل مقر دستگاه امنیت سیاسی یمن توسط انصارالله

بصیر، شبکه اسکای نیوز روز سه شنبه گزارش داد که نیروهای جنبش انصار الله یمن توانستند مقر ‘دستگاه امنیت سیاسی’ در صنعا پایتخت را تحت کنترل خود در آورند.

این در حالی است که صدای وقوع چندین انفجار نیز خیابان ‘الستین’ در صنعاء به گوش رسیده است.

از سوی دیگر منابع وابسته به جنبش انصار الله یمن از افشای اسنادی توسط ‘احمد عوض بن مبارک’ رییس دفتر رییس جمهوری تحت عنوان طرح استراتژیک امنیتی علیه چند گروه سیاسی در یمن خبر دادند.

درگیری های شدیدی که از روز گذشته میان نیروهای جنبش انصار الله و نیروهای دولتی آغاز شد، ۹ کشته و۶۷ زخمی بر جای گذاشته است.

منابع غربی نیز اعلام کردند که به دلیل درگیری های شدید در صنعا پایتخت یمن، چند کشور اروپایی سفارتخانه های خود را در صنعا تعطیل کردند.

پس از وقوع درگیری ها، دفتر سیاسی جنبش انصار الله از تشکیل کمیته مشترک بین این جنبش و نمایندگان رییس جمهوری این کشور برای آرام کردن اوضاع و برقراری آتش بس خبر داد.

جنبش انصار الله روز گذشته ‘عبد ربه منصور هادی’ رییس جمهوری یمن را مسوول تشنج اوضاع صنعا و مانع تراشی برای دستیابی گروههای سیاسی به توافق درباره اختلافات در پیش نویس قانون اساسی این کشور دانست.

جنبش انصارالله در ۲۱ سپتامبر(۳۰ شهریور) گذشته کنترل صنعا را به دست گرفته و دایره نفوذ خود را در دیگر شهرهای این کشور گسترش داده است.

فعالیت تروریست های القاعده در یمن به جدی ترین مشکل امنیتی برای این کشور تبدیل شده، به طوری که در سال های اخیر تمرکز امور امنیتی در یمن بر مقابله جدی با القاعده در این کشور بوده است .

در این میان نیروهای انصار الله به صورت جدی به مقابله با القاعده پرداخته و تاکنون شکست های سنگینی به آن ها وارد کرده اند.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا